Zakkum çiçeği İslam inancında cehennemle ilişkilendirilen önemli bir semboldür. Kur’an-ı Kerim’de Zakkum çiçeğinin adı geçmese de, bu bitkinin cehennem ile ilişkilendirildiği ve cehennemde kullanılacağına dair çeşitli ayetler bulunmaktadır.
Kur’an-ı Kerim’in 37. suresi olan Saffat suresinin 62-68. ayetlerinde, cehennem ateşine düşenlerin yanında Zakkum ağacının yetiştiği belirtilmektedir. Bu ağaçtan meyveler düşer ve ona düşenlerin yaşadığı acılar anlatılmaktadır. Zakkum ağacının meyvelerinin adının da Zakkum olduğu düşünülür.
Ayrıca, Kur’an-ı Kerim’in 44. suresi olan Dühan suresinin 43-46. ayetlerinde de Zakkum ağacından bahsedilir. Bu ayetlerde, cehennemlik olanlara Zakkum ağacının yiyecek olarak sunulacağı ifade edilir. Bu yiyeceğin midelerini doldurmayacağı ve onlara işkence edileceği anlatılır. Bu ayetlerde de Zakkum ağacının meyvelerinin acı olduğu, insanların bundan cayır cayır yanacağı vurgulanır.
Kur’an-ı Kerim’de Zakkum ağacının bir bitki ya da çiçek olduğuna dair net bir ifade bulunmamaktadır. Ancak, ayetlerde geçen açıklamalara göre Zakkum ağacının meyvelerinin zehirli olduğu ve cehennemlik olanların bu meyveleri yiyeceği anlaşılmaktadır.
Sonuç olarak, Kur’an-ı Kerim’de doğrudan Zakkum çiçeği ya da ağacının adının geçtiği bir yer bulunmasa da, cehennemle ilişkilendirildiği birkaç ayette bu bitkinin meyveleri anlatılmaktadır. Bu ayetlerde Zakkum ağacının meyvelerinin acı ve zehirli olduğu, cehennemlik olanların bu meyveleri yiyeceği ve büyük acılar çekeceği ifade edilir.
Zakkum (Arapça: زقوم) ağacı, İslam dinine göre, cehennem’de olduğuna inanılan ölümcül, acı meyveli ağaç. Cennet’te bulunan ağaç ise Tuba’dır. Herhangi bir “öldürücü gıda” anlamı taşıyan zakkum, Türkçede zehir, acı anlamlarına gelen zıkkım kelimesi şeklinde günlük hayatta kullanılmaktadır.
Vakıa Suresi, 52. ayet: Şüphesiz zakkum olan bir ağaçtan yiyeceksiniz. Vakıa Suresi, 53. ayet: Böylece karınları(nızı) ondan dolduracaksınız.
Kur’ân-ı Kerîm’in dört sûresinde toplam 15 âyette (el-İsra, 17/60; es-Saffat, 37/62-67; ed-Duhan, 44/4346; el-Vâkıa, 56/51-55) zakkum kelimesi geçmektedir. Allah Teâlâ zakkumun ismini zikrederek şöyle buyurmaktadır: “Şüphesiz zakkum ağacı günahkârların cehennemdeki yiyecekleridir.
Vakıa Suresi, 52. ayet: Şüphesiz zakkum olan bir ağaçtan yiyeceksiniz. Vakıa Suresi, 53. ayet: Böylece karınları(nızı) ondan dolduracaksınız.
SEYYİD OLDUĞUNU NASIL ANLARIZ? Seyyid olmanın tek temel ölçütü vardır; Hz. Muhammed’in ailesi, yani Ehl-i Beyt’e mensubiyettir. Torunu Araştırmacı-yazar, ehlibeyt ve nakibü’leşraf uzmanı Seyyid Hüseyin Ağaçkıran, bu soydan gelenlerin elinde ‘Nesep Şeceresi’ bulunmasının şart olduğunu belirtti.14 Eyl 2022
Seyyidlerin genelde soy şecereleri bulunmaktadır. Bu şecerelerden kişinin seyyid olduğu anlaşılabilir. Seyyid olmanın verdiği asıl şeref İslamı yaşamak ve İslam davasını dava edinip ona sahip çıkmaktır. İslama sahip çıkan ve onu yaymaya çalışan kimseler, peygamber soyundan gelmeseler de manevi seyyid sayılırlar.9 Ağu 2016
Değerli kardeşimiz, Osmanlı zamanında seyyid ve şeriflerin şecereleri kayıtlı idi. Günümüzde de bazılarında bu senetler bulunmaktadır. Bununla beraber Peygamberimizin (asm) soyundan geldiği halde bilinmeyen bir çok seyyid ve şerif de vardır.9 Ağu 2016
Seyyid kelimesi genetik anlamında Fatıma ve Ali’nin soyundan gelen kimselere denir. Ayrıca siyasî savaşlarda veya İslam mezhebi olarak Ali taraftarı olanlar için Şiî, Ali’nin soyundan gelenlere Seyyid ve Şerif kelimeleri kullanılır.
– Zeynel Abidin.
– Muhammed Bakır.
– Cafer-i Sadık.
– Musa Kazım.
– Ali Rıza.
– Muhammed Taki.
– Ali Naki.
– Hasan el-Askeri.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…