“Üm kime ait?” sorusu, beyin hastalıkları ve nörolojik rahatsızlıklarla ilgilenen psikiyatristler ve nörologlar arasında sıkça tartışılan bir konudur. Bu soru, özellikle bilinç kaybı, kimlik değişimi ve hafıza kaybı gibi belirtiler gösteren hastalarda ortaya çıkar.
Birçok araştırmacı, “Üm” denilen durumun bir tür bellek kaybı olduğunu düşünmektedir. Bu hastalar genellikle tanıdıkları kişileri unutabilir, bilmedikleri yerlere gitme eğilimi gösterebilir ve hatta kendi kimliklerini unutabilirler. Örneğin, bir hastanın ailesiyle ilgili bilgilerinden tamamen haberdar olmaması gibi durumlar sıkça yaşanır.
Beyindeki hasar nedeniyle, kişinin geçmişteki belleği etkilenebilir. Bu nedenle, hastalar, “Üm kime ait?” sorusuyla karşılaştıklarında kendilerini bir tür kimlik bunalımında hissedebilirler. Bu durum, genellikle travmatik bir olay, beyin yaralanması veya Alzheimer gibi bir hastalık sonucunda ortaya çıkar.
Bununla birlikte, “Üm” durumu tamamen bellek kaybından kaynaklanmamaktadır. Araştırmalar, belirli bir beyin bölgesindeki bozulma veya hasarın da bu duruma yol açabileceğini göstermektedir. Bu nedenle, “Üm kime ait?” sorusunun yanıtı, beyindeki bölgesel hasarlara ve nörolojik etkilere bağlı olabilir.
Sonuç olarak, “Üm kime ait?” sorusu, beyin hastalıkları ve nörolojik rahatsızlıklarla ilgilenen uzmanlar arasında hala tartışmalı bir konudur. Bu durum, bellek kaybı, kimlik değişimi ve hafıza sorunlarıyla ilişkilidir. Bununla birlikte, beyin hasarı veya bölgesel bozulma da bu duruma neden olabilir. Uzmanlar, daha fazla araştırma yaparak bu durumun nedenlerini ve tedavi seçeneklerini daha iyi anlamayı amaçlamaktadır.
Şafii, el-Ümm, 1/110, 280. 3/221, 228. 4/59, 118, 120. 1. “Hicri 207 yılında” ifadesinin el-Ümm adlı kitapta yer alması, bu kitabın İmam Şafii’nin vefatından sonra yazıldığını göstermektedir, çünkü İmam Şafii’nin vefat yılı H.204 tür.
el-Ümm’ün bölüm başlıklarını sayan Beyhakī tahâret, salât, zekât, hac, nikâh, talâk, îlâ, zıhâr, liân ve nafakāt bölümlerini Şâfiî’nin öğrencilerine imlâ ettiğini ve bunların Rebî’ b. Süleyman el-Murâdî tarafından rivayet edildiğini belirtmiştir.
Hicri 200’de Mısır’a geçen Şafii, “Kavli Cedid-Yeni Mezheb” denilen görüşlerini tasnif etti. Fıkıhta yazdığı “El-Hucce” isimli eseri Irak’taki, “El-Ümm” isimli eseri ise Mısır’daki fıkhi görüşlerini yansıttı. İmam Şafii’nin mezhebi “Bağdat fıkhı” ve “Mısır fıkhı” diye iki döneme ayrıldı.20 Oca 2019
İmam Şâfii’nin “el-Ümm” adlı eseri ise Mısır’da mezhep görüşlerini kapsayan bir fıkıh eseridir.
Hak kelimesi “gerçek, sabit, doğru, varlığı kesin olan şey” anlamlarında isimdir. Bâtıl ise hakkın zıddı olup “yalan, boş, devamsız, gerçekliği ve temeli bulunmayan” demektir.
Hak kelimesi “gerçek, sabit, doğru, varlığı kesin olan şey” anlamlarında isimdir. Bâtıl ise hakkın zıddı olup “yalan, boş, devamsız, gerçekliği ve temeli bulunmayan” demektir.
Bir ibadetin veya hukukî işlemin temeldeki bir eksiklik veya bozukluk sebebiyle hükümsüz olması mânasında kullanılan fıkıh terimi.
Bugün yeryüzünde Hak ve Bâtılın mücadelesi; Hakka hizmet eden müslümanlarla, Hakkı kabul etmeyip nefis ve şeytana esir olan, bâtıla hizmet edenlerin mücadelesidir. Batılın temsilcileri kutsal kitaplarının asıllarını bozarak, dini emir ve yasakları kendi arzularına uygun hale getirdiler.27 Oca 2023
Terim olarak hak, İslam’ın getirdiği esaslar ve bu esaslara uyan inanç, hüküm, düşünce ve davranışları ifade ederken batıl yine hakkın zıddı olarak İslam’ın getirdiği esaslara uymayan inanç, hüküm, düşünce ve davranışlar bütünüdür. Bu bağlamda hak doğru yolu (sırat-ı müstakim) batıl ise eğri ve yanlış yolu ifade eder.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…