Toprağın olmadığı yerlerde teyemmüm, Islami inançlara göre abdest almanın yerine geçen bir ritüeldir. Bu pratik, çeşitli durumlarda suyun bulunmadığı veya kullanılmasının sakıncalı olduğu durumlarda uygulanabilir. Örneğin, çöllük alanlarda veya sık ormanlık bölgelerde, su kaynaklarının bulunmadığı askeri görevler sırasında veya bedenî hareketsizlik gibi durumlarda teyemmüm yapılabilir.
Teyemmüm yapmanın temel adımları şunlardır: İlk olarak niyet edilir. Ardından, temiz bir taş veya toprak parçası bulunarak avuç içerisinde tutulur. Eller, tamamen temiz olduğundan emin olunmalı ve eller üç kez şiddetli bir şekilde ovulmalıdır. Bu süreçte ellerin tamamen temizlendiğinden emin olmak önemlidir. Daha sonra, taş veya toprak ile yüz, eller, dirsekler ve ayaklar hafifçe silinir.
Teyemmüm yaparken, insanların üzerinde bulunduğu yerin kuruma durumuna dikkat etmek de önemlidir. Eğer toprak veya çakıl gibi materyaller kullanılmak isteniyorsa, bunların temiz ve kuru olduğundan emin olunmalıdır. Ayrıca, eldeki toprak veya taşın yüzeyinde herhangi bir pislik veya kir olmadığından emin olunmalıdır. Bunun için, görsel kontrol yapılabilir veya dokunarak hissedilebilir.
Teyemmüm ritüeli, İslami inançlarına dünya genelinde bağlı olan milyonlarca insan için önemlidir. İstisnai durumlar dışında, abdest almanın yerine geçer ve temizlik gereksinimini karşılar. Bu nedenle, toprağın olmadığı yerlerde bu ritüel yapılırken dikkatli olunmalı ve gerekli adımlar doğru bir şekilde takip edilmelidir.
– Besmele çekilir.
– Ellerinizi temiz toprağa sürerek silkeleyin.
– Yüzünüzü mesh edin.
– Tekrar elleri temiz toprağa sürerek silkeleyin.
– Sağ kolunuzu mesh edin.
– Sol kolunuzu mesh edin.
Yanıp kül olan veya sıcakta eriyebilen şeyler, toprak cinsinden değildir. O halde, ağaç, ot, tahta, demir, pirinç, yağlı boya sıvalı duvar, bakır, altın, cam ile teyemmüm edilemez. Kum ile olur. İnci, mercan ile olmaz.
Eğer duvar, ister taş olsun, isterse kerpiç olsun, topraktan yapılmış ise, üzerine el sürerek teyemmüm almak câiz olur. Yok eğer duvarın üzeri ahşap kaplama veya boya ile boyanmış ise, eğer üzerinde toz varsa, onunla teyemmüm alınmasında bir sakınca yoktur ve sanki toprağa el sürerek teyemmüm alan kimse hükmünde olur.
Ebû Bekir er-Râzî dışında nasları açıkça inkâr eden bir İslâm filozofu bulunmadığına göre filozofların söz konusu üç meseleyle ilgili nasları te’vil ederken ileri sürdükleri görüşler Gazzâlî tarafından dinî nasların ve hükümlerin inkârı şeklinde yorumlanmış ve filozoflar bu yüzden tekfir edilmiştir.
İbn Sînâ’ya göre Tanrı, eşi ve benzeri olmayandır. Âlem, ontolojik anlamda, Tanrı’nın eşiti veya benzeri değildir. Gazzâlî ise; sebep-sebepli ilişkisini, zamansal ve mekânsal anlamda Tanrı ve âlem birlikteliği kabulü üzerinden filozofları eleştirmiştir.22 במרץ 2017
Arapça-Türkçe Paralel Metin O, bu eserinde Meşşai metafiziğe ve Yeni-Eflatuncu sudur teorisine yönelttiği esaslı eleştirilerle, felsefenin dine alternatif olamayacağını ve hakikati temsil edemeyeceğini göstermeye çalışmıştır.
İslam dünyasında din ve bilim-felsefe arasındaki çekişme, bilimsel ve felsefi düşüncenin bastırılmasıyla sonuçlanmıştır. Bu çekişmede öne çıkan kelamcılardan Gazali, bilim ve felsefeye karşı tavır aldı.5 בדצמ׳ 2020
Tehâfütü’l-Felâsife (Arapça: تهافت الفلاسفة Türkçe: Filozofların Tutarsızlığı), Eş’ariyye mezhebinden İmam El Gazali’nin 11. yüzyıla ait ve İbn-i Sina’nın erken dönem islâm felsefesini eleştirdiği ünlü eseridir.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…