et-Tıbbu’r-Rûhânî, Ebu Bekir Râzî’nin en önemli eserlerinden. Aynı zamanda ahlak felsefesine değinen ilk kapsamlı İslâm felsefesi kaynağı olan bu kitap, daha önce Ebu Bekir Razi’nin Ahlak Anlayışı adlı incelemesi de yayınevimiz tarafından basılan Hüseyin Karaman tarafından çevrildi.
İslâm düşüncesinde insanın varlık bütünlüğünün beden ve ruhtan (nefis) oluştuğu kabul edilmiş, bazı kaynaklarda beden sağlığını korumayı ve hastalıkları tedavi etmeyi amaçlayan bilgi dalına “tıbb-ı cesedânî”, ruh sağlığını korumayı ve ruhu faziletlerle bezeyip erdemsizliklerden arındırmayı amaçlayan bilgi dalına da “ …
Tabip-Razi bu geleneği İslâm ahlâkı ile de besleyerek Platon’dakinden farklı bir ahlâki nitelikli tıp anlayışı oluşturmuştur. Bu anlamda filozof, ‘et-tıbbu’r-rûhânî’ kavramını İslâm ahlâk felsefesine kazandırmış ve bu tıp anlayışını ele alıp işlediği et-Tıbbu’r-rûhânî isimli eserini yazmıştır.
et-Tıbbu’r-Rûhânî, Ebu Bekir Râzî’nin en önemli eserlerinden. Aynı zamanda ahlak felsefesine değinen ilk kapsamlı İslâm felsefesi kaynağı olan bu kitap, daha önce Ebu Bekir Razi’nin Ahlak Anlayışı adlı incelemesi de yayınevimiz tarafından basılan Hüseyin Karaman tarafından çevrildi.
Kaynaklarda belirtildiğine göre Râzî, Allah, külli nefs, heyulâ/mutlak madde, halâ/mutlak mekan ve dehr/mutlak zamandan oluşan “beş ezelî varlık” anlayışına sahiptir.7 Filozofun bu noktada kimden veya kimlerden etkilendiği, yoksa söz konusu öğretiyi bizzat kendisinin mi ortaya koyduğu henüz kesinliğe kavuşturulmamış …
Allah Güçlüdür, intikam sahibidir. Şüphesiz, yerde ve gökte hiçbir şey Allah’a gizli kalmaz (kalacak değildir). (Ana) Rahimler(in)de size dilediği gibi suret verip (şekillendiren) O’dur. O’ndan başka ilah yoktur; Üstün, Galip ve Güçlü olandır, Hüküm ve Hikmet sahibidir.
Bu surenin hâkim konusu, bu ailenin temsil ettiği peygamberlik, İsa, Meryem ve Hristiyanlık inancıdır. Tevrat, İncil ve Kur’an’ın aynı ilahî kaynaktan geldiği, bu ilahî kitapların müteşâbih (benzetmeli) ayetler de içerdiği, fakat bunların din esaslarına zarar vermeyecek tarzda tefsir edilmesi gerektiği vurgulanır.
Mushaftaki sıralamada 3, iniş sırasına göre 89. sırada yer alan Âl-i İmrân sûresi, Medine döneminde inmiştir. 200 âyet olup adını 33. âyette geçen “Âl-i İmrân” tamlamasından almıştır. Âl-i İmrân, İmran ailesi demektir.30 Nis 2021
Peygamber’e onları en güzel bir şekilde yetiştirmesini emretmiştir. Bu cümleden olarak onların şahsiyetlerine değer vermesini, yönetimde onlarla istişare etmesini, onlara görev verip sorumluluk duygularının gelişmesi için çaba göstermesini, hatalarını bağışlamasını, günahlarının affı için dua etmesini emretmiştir.
Sure, adını 33. ayetinde geçen ve ”İmran ailesi” anlamına gelen ”Âl-i İmrân” tamlamasından almıştır. İmran, Kur’an’a göre İsa’nın annesi Meryem’in babasıdır ve alemlere üstün kılınan bir ailedir.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…