Sufizm, İslam’ın içerisinde yer alan ve mistik bir yol olarak bilinen bir dindir. Sufiler, içsel bir bağlantı, manevi gelişim ve Allah ile birleşmeye odaklanan bir yaşam tarzını benimserler. Sufilerin, dünya üzerinde geçici ve maddi olan şeylerin ötesinde var olan bir gerçekliğe inandığı söylenebilir.
Sufiler, Allah’ın birliğine ve onun varoluşunun tüm varlıklarda yansıyan bir yönü olduğuna inanır. Sufi felsefede, her insanın içinde Allah’ın varlığının izlerini bulabileceği düşünülmektedir. Bu nedenle, Sufizm, insanların kendi içlerine dönerek Allah’ı keşfetmeye ve manevi bir bağlantı kurmaya teşvik eder.
Sufiler, Allah’a doğrudan ulaşmak için maddi dünyadan uzaklaşmanın ve içsel bir yolculuğa çıkmanın önemine inanırlar. Bu yolculukta, nefsin arzularını kontrol etmek, ibadet etmek ve içsel bir sessizlik ve dinginlik elde etmek önemli unsurlardır. Sufiler, meditasyon, zikir, dans, müzik gibi çeşitli ritüelleri kullanarak içsel bir huzur ve manevi deneyimler yaşamayı hedeflerler.
Sufizm, aşkın ve sevginin de merkezi bir yer tuttuğu bir inanç sistemidir. Sufiler, Allah’a olan sevgi ve bağlılıklarını, içtenlikle yaşayan bir aşkla ifade ederler. Bu aşk duygusu, insanların birbirlerine ve tüm yaratılmış varlıklara karşı da sevgi dolu bir tavır sergilemelerini teşvik eder.
Sufiler, dünyanın geçici olduğunu ve gerçek mutluluğun Allah ile birleşme olduğunu düşünürler. Bu nedenle, maddi zenginlik veya dünyevi arzulara yönelmektense, içsel bir zenginlik ve huzur arayışında olurlar.
Sonuç olarak, Sufizm, içsel bir yolculuk ve Allah ile birleşme arayışı üzerine kurulu bir dinidir. Sufiler, maddi dünyanın ötesinde var olan bir gerçekliğe inanır ve bu gerçekliği keşfetmek için içsel bir huzur, sevgi ve bağlılık arayışına yönelirler. Sufilerin inançları arasında, Allah’ın sevgisini paylaşma, nefsi kontrol etme ve dünyevi arzulardan uzaklaşma gibi unsurlar önemli bir yer tutar.
Tasavvuf düşüncesinde, yaratanla yaratılanın tek ve “bir” olduğunu savunan görüştür. Sûfilere göre kendiliğinden var olan (kaimun bizatihi) varlık (vücûd) birdir; o da Hakk Teâlâ’nın varlığıdır. Bu varlık ezelidir; çoğalma, bölünme, değişme, yenilenme kabul etmez.
8 7 10 Câmî’ye göre sufi ismi ilk kez Süfyan es-Sevrî’nin çağdaşı Ebu Haşim el-Kûfî için kullanılmıştır. Kuşeyrî’ye göre ise, bu kelime H.200 yılından önce yaygınlaşmıştı.
Tasavvufî hayat tarzını benimseyen ve bu yolla Hakk’ın yakınlığını kazanmaya çalışan kişi. Âhiret saadetinin ibadetle kazanılacağına inanarak kendisini ibadete veren samimi dindar. Mânevî tecrübeyle mârifet ve hakikat mertebesine ulaşan sûfî. Allah dostu anlamında bir tasavvuf terimi.
“Sûfî” lâkâbıyla ilk anılan zât; bir rivâyete göre Câbir b. Hayyân (ölm.150/767), bir başka rivâyete göre ise Ebû Hâşim’dir. Her ikisi de Kûfe’li olduklarından, “sûfî” kavramının önce Kûfe ve Basra’da ortaya çıktığı söylenebilir.
Sûre-i Enbiyâ, Âyet 69’un izahında İbrâhim Aleyhisselâm’ın ateşe atılması İbrâhim Aleyhisselâm’ın, zevcesi Hz. Sâra’ya, ″Hemşirem″ diye söylemesinin nedeni geniş olarak anlatılmaktadır.
Allah dostu İbrahim’in yanışını izleyeceklerdi. İşte o anda Allah, ateşe, “İbrahim’e karşı serin ve zararsız ol!” diye emir verdi.15 Eyl 2008
İbrahim, devrinin siyasi otoritesi olan Nemrûd’un baskı ve zulümlerine rağmen inandığı kutsal değerlerden asla taviz verme- miştir. Bu durum, onun ateşe atılmasına sebep olmuştur.30 Ara 2019
İbrahim, devrinin siyasi otoritesi olan Nemrûd’un baskı ve zulümlerine rağmen inandığı kutsal değerlerden asla taviz verme- miştir. Bu durum, onun ateşe atılmasına sebep olmuştur.30 Ara 2019
Hz. İbrahim (a.s.) kendi heykelini yaptırıp taptıran Babil hükümdarı Nemrut’u Allah’ın dinine davet etti. Bu daveti kabul etmeyen Nemrut tarafından ateşe atıldı. Fakat ateş kendisini Allah’ın izni ile mucize olarak yakmadı.13 Tem 2022
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…