1106’da (1694-95) doğdu. Erzurumlu Şeyhülislâm Seyyid Feyzullah Efendi’nin oğlu, Şeyhülislâm Feyzullahefendizâde Mustafa Efendi’nin kardeşidir.
İran İslâm Devrimi’nin gerçekleşmesinde önemli rolü olan Şiî âlimi. Şiî âlimi, İran İslâm Devrimi’nin önderi ve İran İslâm Cumhuriyeti’nin kurucusu. Şîa dünyasında 1946-1961 yılları arasında tek merci-i taklîd kabul edilen İranlı âlim.
Abdürrezzâk1 el-Hüseynî Murtazâ el-Vâsıtî ez-Zebîdî’dir.2 Künyesi Ebü’l-Feyz, lakâbı Murtazâ’dır. 3 Kaynaklarda genellikle “Muhammed Murtazâ ez-Zebîdî” olarak ifade edilir. Muhammed Murtazâ ez-Zebîdî, Tâcü’l-‘arûs min cevâhiri’l-Kâmûs, Beyrut 1306, X, 469; Abdurrahman b.
ISBN: 978-9944-237-86-4. Bağdat’ta doğdu. Asıl adı Murtazâ’dır. Nazmî mahlasıyla şiirler yazan Bağdatlı Seyyid Ali Efendi’nin oğlu olduğundan Nazmî-zâde Seyyid Murtazâ Efendi olarak tanındı.
Seyyid Murtaza Efendi (d. 1694/95 – ö. Ağustos 1758), Osmanlı şeyhülislamı. 1694/95 doğmuştur. Şeyhülislâm Feyzullah Efendi’nin oğlu, Şeyhülislâm Feyzullahefendizade Mustafa Efendi’nin kardeşidir.
Post-pozitivist (postmodern) etkiyle birlikte, bu alan, doğruluğun / hakikatin gerçekliğin yansıması olmayıp, gerçeklik hakkında sosyal bir inşâ olduğu teziyle temellenen bilimsel bilginin sosyolojisine dönüşür. Doğruluk / hakikat sosyal bir inşâ olarak farklı topluluklara (cemaatlere) ve geleneklere görelidir.
Pozitivizm olguları ön plana çıkarırken anlamı ortadan kaldırmaktadır. Dolayısıyla görevi ne yönde gideceğimizi göstermek olan eleştirel teori, pozitivizm eleştirisi ile günümüz dünyasında değerlerin olgulara indirgenerek kaybolmasını eleştirmektedir.26 Mar 2021
Comte tarafından, yaşamının ilerleyen dönemlerinde geliştirilen dini bir sistem olarak Pozitivizm, kişisel/şahsi bir Tanrı’nın varlığını reddederek (Tanrı yerine) insanlığı (yani “büyük varlık”ı) yüceltme, saygı ve kültünün bir parçası olarak ele alır; bu bakımdan da Hümanizm ile bir dizi benzerlikler taşır.18 Nis 2021
Comte tarafından, yaşamının ilerleyen dönemlerinde geliştirilen dini bir sistem olarak Pozitivizm, kişisel/şahsi bir Tanrı’nın varlığını reddederek (Tanrı yerine) insanlığı (yani “büyük varlık”ı) yüceltme, saygı ve kültünün bir parçası olarak ele alır; bu bakımdan da Hümanizm ile bir dizi benzerlikler taşır.18 Nis 2021
O, “Doğanın mutlak ve yüce bir amacı olduğu” düşün- cesini reddeder, ayrıca sadece olguları araştırmak ve olgular arasındaki sabit ilişkileri gözlemek gerektiğini savunur. Bir başka deyişle bilimin tek amacı, olgular a- rasındaki değişmez ilişkileri ya da doğa yasaları bulmaktır.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…