Salat Ne Demektir? Salat kelimesi Arapça kökenli bir kelime olup Hz peygamberin adı anıldığında ona selam verilerek onun hürmetine dua etmek anlamına gelen bir kelimedir. Salat getirmeye dini olarak salavat getirmek denilmektedir.12 ביולי 2021
Salat kelimesi Hz peygambere saygı göstermek ve onun hürmetine dua etmek anlamında kullanılmaktadır. Salat Ne Demektir? Salat kelimesi Arapça kökenli bir kelime olup Hz peygamberin adı anıldığında ona selam verilerek onun hürmetine dua etmek anlamına gelen bir kelimedir.12 ביולי 2021
Kur’ân-ı Kerîm’de ise “salât” en çok zikredilen kelimeler arasında yer almış, bazen lügat anlamı olan “dua”, “rahmet etme”, “bağışlanma”, “mağfiret dileme”, “tezkiye etme”, “övme”, “tesbîh”, “tapınma” ve “din” anlamlarında kullanılmıştır.
Maun suresindeki “salat” kelimesine bugünkü “namaz” anlamı veriliyor. Oysa bu doğru değil. Bu ayet peygamberliğin en geç beş yılı içinde indi, yani Mekke dönemi. Ayet genellikle şöyle çeviriliyor: “Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki, namazlarından bîhaberlerdir”.15 באפר׳ 2017
Salât-ü selâm getirmek için belirli bir vakit ve sayı yoktur. Kişi dilediği zaman ve istediği miktarda salât-ü selâm getirebilir. Salât-ü selâm için besmele çekme zorunluluğu da yoktur.
Vitir kılınmazsa yatsıyı kaza etmek gerekmez. Vitri kaza etmek gerekir. Gece yarısı kalkamayanların vitri de yatsıyla beraber kılıp yatmaları gerekir.
Peygamber için farzdır. Onun bu namazı deve üzerinde kıldığına ilişkin rivayet ise bu durumun bir özre dayanması, kendisine bu konuda izin verilmesi veya bu namazın ona seferde değil sadece ikamet halinde farz kılınmış olması ihtimalleriyle açıklanır. Vakti. Fakihler vitri müstakil bir namaz kabul eder.
Vitir namazını kılmak vaciptir. Bu sebebten terketmek caiz değildir, mesuliyeti gerektirir. Kasten veya unutarak kılınmayan vitir namazını kaza etmek de vaciptir.9 באוג׳ 2016
Vitir namazı alimlerin cumhuruna göre müekked bir sünnettir ancak bazı fıkıh alimleri onu vacip görmüştür. Bu bağlamda aşağıdaki hadis vitir namazı vacip olmadığına dair bir delildir. Nevevi Rahimehullah şöyle dedi: “Bu hadisten anlaşıldığına göre vitir namazı vacip değildir.”
Diye sorulduğunda şöyle cevap verdiler: “ vitir namazı müekked bir sünnettir. Mümin olan kimse buna riayet etmesi gerekir. Bir gün kılıp diğer gün bırakan kişi sorumlu tutulmaz. Ancak sürekli kılınması için tavsiye edilir, şayet kaçırırsa gündüz vaktinde ikişer olarak kılması meşrudur.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…