Piaget, çocukların bilişsel gelişimini inceleyen ve oyunun bu gelişimdeki rolünü vurgulayan önemli bir psikologdur. Ona göre, oyun, çocukların dünya hakkında anlayışını ve düşünme yeteneklerini geliştirdiği önemli bir etkinliktir.
Piaget, oyunun çocukların düşünce süreçlerini ve sosyal ilişkilerini üzerinde deneyim kazandıkları bir ortam olarak gördüğünü belirtmiştir. Oyun, çocukların kendi kendilerine düşünmeyi öğrendikleri bir araştırma faaliyetidir. Ona göre, çocuklar oyun sırasında problem çözme becerilerini geliştirir ve yeni bilgileri keşfetme fırsatı bulurlar.
Piaget, oyunun çeşitli türlerini tanımlamıştır. İmgesel oyun, çocukların bir nesneyi başka bir nesne gibi kullanma yeteneğini geliştirdiği bir oyun türüdür. Kural tabanlı oyunlar, çocukların kurallara uyma becerilerini öğrendikleri ve birlikte çalışma ve sosyal etkileşim becerilerini geliştirdikleri oyunlardır. Fiziksel oyunlar, çocukların motor yeteneklerini geliştirdikleri ve fiziksel aktiviteye katıldıkları oyunlardır.
Oyun, Piaget’e göre, çocukların bilişsel yeteneklerini artıran bir deneyimdir. Çocukların oyun yoluyla düşünme becerilerini geliştirebildiği gibi, arkadaşlarıyla birlikte oynayarak sosyal ve duygusal becerilerini de geliştirme fırsatı bulurlar. Piaget’e göre, oyun aynı zamanda çocukların dünyayı anlamalarına ve kendilerini ifade etmelerine yardımcı olan bir araçtır.
Sonuç olarak, Piaget, oyunun çocukların bilişsel, motor, sosyal ve duygusal gelişimine katkıda bulunan önemli bir etkinlik olduğunu belirtmiştir. Oyun, çocukların düşünme becerilerini ve problem çözme yeteneklerini geliştirirken, sosyal ilişkilerini inşa etmelerine ve dünyayı anlamalarına yardımcı olur. Bu nedenle, çocukların oyun sürecini desteklemek ve teşvik etmek önemlidir, çünkü bu onların bilişsel gelişimlerini ilerletmelerine yardımcı olur.
İsviçreli Psikolog Jean Piaget (1896-1980) oyunu, çocuğun tüm zihinsel gelişiminin bir parçası sayar, özümleme ve uyum süreci olarak görür. Uyum süreci, sosyalleşme, işbirliği ve dil gibi psikolojinin bazı alanlarında önemli bir yer tutmaktadır.
Psikoanalitik Oyun Teorileri Freud’a göre oyun, çocuğun farkında olmadığı iç güdü ve duygularını yansıttığı deneyimleridir. Çocuk oyun içerisinde iç güdüleri doğrultusunda tamamen kendi kişiliğini sergiler. Çocuğun hayalleri, fantezi dünyası oyunlarda ortaya çıkar. Oyun aslında çocuğun duygu dünyasının yansımasıdır.
c- Kurallı Oyun: Piaget’e göre bu oyun şekli 12 yaşından sonra yani somut işlemler aşamasından sonra ortaya çıkmaktadır. Çocuk oyunda artık daha mantıklı, daha sosyaldir ve zihninde gerçekler daha da kesinleşmiştir. Ayrıca egosantrizm ve fantezi (hayal-imge) oyunlar azalmış ve oyun belirli kurallara bağlanmıştır.
Smilansky, Piaget’in çalışmalarına dayanarak ve sembolik oyunun önemine dikkat çekerek 4 aşamalı oyun gelişimi modelini önermiştir; işlevsel oyun, inşa oyunu, dramatik oyun ve kurallı oyun.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…