Makale, Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’in, Zeynep Binti Cahş adlı bir kadınla evlenip evlenmediği konusunu ele almaktadır. Bu konu, İslam’ın temel kaynakları olan Kur’an-ı Kerim ve hadisler üzerindeki tartışmaları da içermektedir.
Kur’an’da Zeynep ve Hz. Muhammed arasındaki ilişkiye dair açık bir ifade bulunmamaktadır. Ancak bazı hadislerde, Hz. Muhammed’in Zeynep ile evli olduğu belirtilmektedir. Bu hadisler, evliliklerinin ilahi bir kararla gerçekleştiğini ve Hz. Muhammed’in evlatlığı Zeyd’in Zeynep’ten boşandıktan sonra Zeynep’i istemesinin Allah’ın bir emri olduğunu ifade etmektedir.
Diğer bir görüş ise, Peygamber Efendimiz’in Zeynep ile evlenmediği yönündedir. Bu görüşe göre, hadislerde geçen “evlilik” ifadesi mecazi bir anlamda kullanılmaktadır. Yani, Hz. Muhammed’in Zeynep’i evlatlık oğlu Zeyd’e teşvik ettiği ve onların evliliğini Allah’ın emri olarak kabul ettiği belirtilmektedir.
Makalede ayrıca, o dönemde evlatlık oğulların evlat edinildiği ve onlarla evlenmenin toplumda yaygın olduğu da belirtilmektedir. Dolayısıyla, Hz. Muhammed’in Zeynep’in boşanmasından sonra evlatlık oğluna olan teşvikleri, toplumsal ve kültürel bir normun parçası olarak değerlendirilebilir.
Sonuç olarak, Zeynep ile Hz. Muhammed’in evliliği konusunda Kur’an ve hadisler arasında farklı yorumlar bulunmaktadır. Bu yorumlardan birine göre Peygamber Efendimiz evlenmiştir, diğer yoruma göre ise evlenmemiştir. Bu konu, İslam alimleri arasında uzun yıllardır tartışılan bir mesele olmuştur ve farklı görüşler bulunmaktadır. Makale, bu farklı görüşleri aktarmakta ve okuyucuların kendi değerlendirmelerini yapabilmelerine olanak sağlamaktadır.
Zeyd onunla beraber olduktan sonra, mü- minlere evlâtlıklarının -kendileriyle beraber olup ayrıldıkları- eşleriyle evlenmeleri hu- susunda bir sıkıntı gelmesin diye seni o kadınla evlendirdik. Allah’ın emri elbet yerine getirilecektir.” Ahzâb, 33/37.
Peygamber Efendimiz (sav.), Zeyd’in Mûte savaşında şehit olmasından sonra Zeynep validemizle evlenmiştir. Böylece, Allah’ın emri yerine getirilmiş ve asırlardan beri devam eden yanlış bir gelenek ortadan kaldırılmış oldu. Bu evlilik de Hz.27 Oca 2022
Böyle bir algının hâkim olduğu toplumda geleneğin dışına çıkarak evlilik yapmak oldukça zordur. Rasûlüllah kendisine karşı yapılacak tepkilere rağmen cahiliyye âdeti olan bu evlilik türünün İslâmî olmadığını göstermek amacıyla evlatlığı Zeyd b. Hârise’nin eşi Zeyneb bint Cahş evlenmiştir.
Sevenleri tarafından Nakşibendiye Silsile-i saadat büyüklerinden sayılıp otuz üçüncü ve son halkası olarak kabul edilir. İstanbul’da Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı olarak selatin camileri adıyla bilinen Yeni Camii ve Şehzade Camii’nde görev yaptı.
Kullanıcıların yaptığı diğer aramalar
Süleyman Hilmi Tunahan Hazretlerinin şeceresi peygamber efendimizin (sav) pak nesline dayanmaktadır. Babaları tarafından Hz. Hüseyin’nin soyundan geldiğinden dolayı Seyyid, anneleri tarafından Hz. Hasan’nın soyundan geldiğinden dolayı da Şeriftirler.8 Şub 2021
2008 yılından itibaren AK Parti teşkilatlarında ve çeşitli Sivil Toplum Kuruluşlarında görevler yapmıştır. Fatih Süleyman Denizolgun AK Parti 27.Dönem Milletvekili olarak Türkiye Büyük Millet Meclisine girmiştir.
Son dönem din âlimi ve Nakşibendî-Müceddidî şeyhi.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…