Mi’rac rivâyetlerinin bir kısmına göre Hz. Peygamber Mekke’den semaya yükselmiştir. Bazılarına göre ise Resûlullah (s.a.v.) Mekke’den Kudüs’te bulunan Beytülmakdis’e gitmiş ve oradan semaya yükselmiştir.
Mi’rac rivâyetlerinin bir kısmına göre Hz. Peygamber Mekke’den semaya yükselmiştir. Bazılarına göre ise Resûlullah (s.a.v.) Mekke’den Kudüs’te bulunan Beytülmakdis’e gitmiş ve oradan semaya yükselmiştir.
Hadisi şeriflerde Peygamberimizin Mescid-i Aksa’nın duvarında peygamberlerin bineklerini bağladığı yere bağladığı Burak isimli bineğinin üzerinde Mekke’den Mescid-i Aksa’ya yapılan bu gece yolculuğunun detayları geçmektedir. Ardından Efendimiz (s.a.v.), Mescid-i Aksa’da namaz kılmış ve oradan göğe yükseltilmiştir.
Bu konuda İsra suresinin birinci ayetinde şöyle buyuruluyor: “Kulunu, kendisine birtakım ayetlerimizi göstermek için bir gece Mescidi Haram’dan çevresini mübarek kıldığımız Mescidi Aksa’ya yürütenin şanı pek yücedir. Şüphesiz o duyandır, görendir.” – Kudüs eskiden beri Peygamberlerin yeri, ümmetlerin kıblesi idi.11 Nis 2019
Hz. Enes’in (ra) rivayet ettiği bir hadiste Peygamber Efendimiz (sav) şöyle buyuruyor: ”Bana Burak getirildi ve Ona bindirilerek Beytü’l Makdis’e getirildim.Onu (yularını) Peygamberlerin bağladığı halkaya bağladım.Mescid-i Aksa’ya girerek orada iki rekat namaz kıldım.Sonra, göğe yükseltildim.”
Demek her şey, başa gelen iyilik ve kötülükler Allah’ın (CC) kader ve kazası iledir.30 Oca 2021
Yüce Allah için zaman kaydı yoktur. Allah zamana mahkûm değildir. O’nun ilmi yaşanmış, yaşanacak bütün zaman ve mekânları kuşatır. Yüce Allah anne rahmine düşecek olan herhangi birimizin hayatını, ne yapacağımızı zamana ihtiyaç duymadan bildiği için de buna uygun olarak takdir etmiştir.12 Kas 2010
Kader: Varlıkların ve hadiselerin bütün halleri ve vasıfları ile, sebepleri ve şartları ile, haiz olacakları kuvvet ve kabiliyetleriyle, varlık alemine gelecekleri zaman ve mekanlarıyla Cenab-ı Hak tarafından ezelde tayin buyurulması be bir tertip ile kaydedilmesi demektir.
İnsan, kaderinin ne olduğunu bilmemektedir. Dolayısıyla insana düşen Allah’ın verdiği akıl, irade ve imkânlar çerçevesinde görevini en iyi şekilde yapma şevki ve gayreti içinde olmasıdır. Allah, ezelî ilmiyle herşeyi bildiği için O’nun ilminde ise bir değişiklik olmaz.
Kur’an-ı Kerim’de de belirtildiği gibi kader kişinin eğilimlerine, bilinçli tercihleriyle ortaya koyduğu tutum ve davranışlarına bağlıdır. Dolayısıyla insanın kaderi kendisine; kişiliğine, genel davranışlarına ayrılmaz bir biçimde bağlıdır.19 Şub 2023
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…