Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’in, burçlara inanıp inanmadığına dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. İslam inancında, kader ve kadere inanmak büyük önem taşır ve bu inancın insan hayatında merkezi bir yeri vardır. Kader, Allah’ın insanların hayatlarını planladığı ve yönlendirdiği bir kavramdır.
Burçlar, insanların doğum tarihlerine göre belirlenen astrolojik sembollerdir ve birçok insan bu sembollerin bir şekilde hayatlarını etkileyeceğine inanır. Ancak İslam inancına göre, kişinin akıbeti, yıldızların konumuna değil tamamen Allah’ın takdirine bağlıdır. Dolayısıyla, Peygamber Efendimiz’in de bu tür astrolojik inançlara pek fazla değer verdiği söylenemez.
Hz. Muhammed’in öğretilerine göre, insanlar hayatlarının kontrolünü elinde tutmaz, ancak Allah’ın yönledirdiği kaderi kabullenerek, hayatlarını daha iyi bir şekilde idare etmeye çalışmalıdır. İslam inancına göre, bir kişinin doğum tarihi veya burcu, onun karakterini veya kaderini belirlemez. Bunun yerine, insanların, Allah’ın emirlerine uyduğu ve hayırda yarıştığı sürece başarıya ulaşabileceği vurgulanır.
Burçlara inanma veya inanmama, kişisel tercihlerle ilgili bir meseledir ve her bireyin kendi inançlarına saygı duyulmalıdır. Ancak İslam inancının temel prensiplerine göre burçlar, insanların hayatlarını etkileyen önemli bir faktör değildir. Peygamber Efendimiz’in bu konuda bir standart belirtmediği için, Müslümanlar da kendi inançlarına göre burçlar hakkında farklı görüşlere sahip olabilirler. Sonuç olarak, burçlara inanç, İslam’ın temel öğretileriyle tam bir uyumlu değildir.
İnsanları burç ve yıldız falı gibi yöntemlerle doğum tarihlerine göre sınıflandırmak, karakterlerini tespit etmeye çalışmak ve geleceklerini okumak İslam inancına göre meşru değildir.16 Kas 2022
İnsanları burç ve yıldız falı gibi yöntemlerle doğum tarihlerine göre sınıflandırmak, karakterlerini tespit etmeye çalışmak ve geleceklerini okumak İslam inancına göre meşru değildir.16 Kas 2022
İslâm Literatüründe Burç. Kur’ân-ı Kerîm’de dört defa çoğul şeklinde geçip bir sûrenin de adını (el-Burûc) oluşturan kelime, bir yerde “kale burcu” (en-Nisâ 4/78), diğerlerinde “gökteki burç” (el-Hicr 15/16; el-Furkān 25/61; el-Burûc 85/1) anlamında kullanılmıştır.
KUR’AN-I KERİMDE BURÇLARIN YERİ Burûc, aynı zamanda Kur’ân’ın 85. sûresinin de adıdır. Bu sûre, gökyüzünün burçlarına yeminle başladığı için Burûc Sûresi adını almıştır. İfâde ilk âyette geçer. Mânâsı şöyledir: “Yemin olsun burçlarla dolu gökyüzüne.”18 Mar 2015
DİNLER TARİHİ. Ahd-i Atîk’in İbrânîce’sinde berit, Yunanca tercümesinde diatheke olarak kullanılan ahid “ittifak, anlaşma ve sözleşme” anlamlarına gelmektedir ve Ahd-i Atîk’te Allah ile İsrâiloğulları arasındaki anlaşmayı ifade etmektedir.
ahdi bozmak, sözü tutmamak.
Ahdini bozan kimseler azimetten yoksun ve ileri görüşten mahrum kimselerdir. Bu benzetmedeki bütün ayrıntılar hakaret, hayret ve garipliklerle dolu bir anlam taşımaktadır. Ahitleri bozmayı kötülemekte ve bunu çirkin bir iş olarak ruhlara yerleştirmeye çalışmaktadır.6 Oca 2023
Ahid’de hem yemin hem de kesin söz verme anlamı vardır. Ahd, sözcük olarak bir şeyi her durumda koruyup gereğini yerine getirmek demektir. İki taraf arasında sözleşmelere de ahd ve ahitleşme denir.19 Oca 2014
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…