“Bana, Olan Eve Melek Girmez mi?” adlı makale, geleneksel bir inanışın günlük yaşamda ne kadar tutarlı olduğunu incelemektedir.
Makalede, bu deyimin aslında insanlar arasında yaygın bir şekilde kullanıldığı belirtilmektedir. İnsanların bazen evlerine bir meleğin girmemesi gerektiği düşüncesiyle hareket ettiği ve bunu bir inanç sistemine dönüştürdüğü ifade edilmektedir. Makale, bu inanışın kökenlerinden bahsederek birçok kültürün benzer bir inanca sahip olduğunu gözler önüne sermektedir.
Ayrıca, makalede bu inancın aslında nedenlerinin ve anlamının incelenmesi gerektiği vurgulanmaktadır. İnsanların evlerine bir meleği davet etmeme fikrinin arkasında ne gibi düşüncelerin yattığını anlamak önemlidir. Bu inancın temelinde birçok faktör bulunmaktadır, örneğin, bir meleğin saf, kutsal ve kusursuz olması beklenirken, insanlar evlerinin kirlilik, kusurlar ve hatalarla dolu olduğunu düşünmekte ve bu yüzden bir meleği evlerine layık görmediklerini ifade etmektedir.
Ancak makalede, bu inancın mantık açısından birçok sorunu olduğu da belirtilmektedir. Eğer bir melek her insanın evine giremezse, onun gücü ve kutsallığı da sorgulanmaktadır. Ayrıca, meleklerin insanları koruma ve rehberlik etme görevleri olduğu düşünüldüğünde, onların insanların yaşamına dahil olması gerektiği konusu da gündeme gelmektedir.
Özetle, “Bana, Olan Eve Melek Girmez mi?” adlı makale, bu deyim ve inancın ardındaki düşünce ve mantık süreçlerini anlamaya yönelik bir inceleme sunmaktadır. Makalede, inancın kökenine ve çeşitli kültürlerdeki benzer inançlara değinilirken, aynı zamanda bu inancın mantıksal çelişkileri de ele alınmaktadır. Bu makale, insanların inanç sistemlerinin nasıl oluştuğunu anlamak açısından ilgi çekici bir okuma sunmaktadır.
“Meleklerin girmediği 10 ev: 1-Akrabalardan alâkayı kesenin evi. 2-Anne babaya itaat etmeyenin evi. 3-Faiz yenilen ve alınan ev. 4-İçinde köpek bulunan ev. 5-Allah’ın zikredilmediği ev. 6-İçinde sahabeye sövülen ev. 7-Resim, suret ve heykel bulunan ev. 8-Müzik aletleri bulunan ve çalınan ev. 9-İçinde çan olan ev. 10- …23 May 2022
İslam’da dört büyük meleğin adı zikredilir, bunlar Cebrail, Mikail, İsrafil ve Azrail’dir. Cebrail vahiy meleği, İsrafil Sur meleği, Azrail ölüm meleği, Mikail ise rızık ve yağmur meleğidir.
el Cevab: Suret bulunan eve melek girmez hadisi sebebiyle mekruhtur. Kadınların başı açık gezdiği evlere de rahmet melekleri girmezler.
Köpek beslenen eve Cebrail de dahil hiçbir melek girmez. Bunu bize peygamber efendimiz haber veriyor. Meleğin girmediği eve de şeytanlar dolar. Şeytanların bulunduğu yerde ise fesat ve huzursuzluk hakim olur.11 Kas 2005
Teyzemize de annemizin oğulları ve erkek torunları mahremdir. Soydan olan ve evlenilmesi erkeğe caiz olmayan yedi akraba şunlardır: 1- Analar: Anası, ana-babasının anaları, onların da anaları mahremdir.
Şafiî fakihlerinden İbn Hacer Heytemî ve Şirvanî’nin “Aynada veya suda görünen kadın görüntüsüne bakmak haram değildir. Ancak fitneye vesile olduğu takdirde haram olur.” dedikleri, Kalyûbî’nin ve Büceyremî’nin ise aynadaki ve sudaki görüntüye şehvetle bile bakmanın haram olmadığını söyledikleri aktarılmaktadır.
Akisleri, resimleri, kendileri değildir. Bunları görmek, kendilerini görmek olmaz. Resimlerine, sinemadaki, televizyondaki ve internetteki görüntülerine bakmak, aynadaki hayallerine bakmak gibidir. Hepsine şehvetsiz bakmak caizdir.10 May 2020
Kadının erkeğe veya fotoğrafına bakması yalın bir bakma olduğunda haram değildir. Bakışta bir fitne ve kasıt riski varsa o zaman bakmak caiz olmaz.
İslam’da oral seks, “Tahrimi Mekruh” veya bazı İslami hukukçulara göre cinsel organların ağız ve dil temas halinde olması oldukça istenmeyen bir durumdur. Bu eylemi tavsiye edilmiyor olarak değerlendirmenin ardındaki sebep, en başta tevazu, temizlik ve temizlikle ilgili konulardır.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…