Nikâh akdinin şartları nelerdir?

Nikâh akdi, evlilik sürecinin yasal ve dini bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlayan önemli bir adımdır. Nikâhın geçerli kabul edilebilmesi için belirli şartlar bulunmaktadır.

İlk öncelikle, evlenecek olan çiftin rızası aranır. Evlilik, iki kişinin özgür iradeleriyle yapacakları bir sözleşmedir. Bu nedenle, iki tarafın da gönüllü olarak evliliği kabul etmesi gerekmektedir. Zorla yapılan bir nikâh, geçerli kabul edilmeyecektir.

İkinci şart, yetkilendirilmiş bir nikâh memurunun (imam, belediye nikâh memuru vb.) bulunmasıdır. Nikâh, yasal bir görevli tarafından kıyılan bir sözleşme olduğu için, bu görevli mutlaka nikâhı gerçekleştirebilecek bir mevkiye sahip olmalıdır. Yetkisiz bir kişi tarafından gerçekleştirilen nikâh geçersiz sayılacaktır.

Üçüncü şart, tanık bulunmasıdır. Nikâhta tanıkların varlığı, akdin şahitlerine dayanarak evliliği kanıtlama amacını taşır. Genellikle en az iki tanığın bulunması gerekmektedir. Bu tanıklar, evlilik akdine katılanları ve onların iradelerinin sergilenmesini gözlemleyerek, nikâhın gerçekleştiğini doğrularlar.

Son olarak, dini nikâh yapılıyorsa, nikâh akdi sırasında belirli bir bedel veya mehir ödenmesi gerekmektedir. Mehir, herhangi bir maddi veya manevi değere sahip olabilir ve kadının güvence altına alınması amacıyla verilir. Bu mehir, taraflar arasında belirlenen koşullara ve anlaşmalara göre verilir.

Nikâh akdinin şartları yukarıda bahsedilen unsurları içermektedir. Ancak, ülkeden ülkeye ve dini inançlara göre değişiklik gösterebileceği unutulmamalıdır. Bu nedenle, evlenecek olan çiftlerin, ilgili ülkenin ve dinin evlilik hukukunu araştırmaları ve gerekli şartları yerine getirmeleri önemlidir. Nikâh, birlikteliğin yasal olarak kabul edilmesini sağlar ve çiftlere resmi statü ve haklar sağlar.

Nikâh akdi nasıl yapılır?

Her sözleşmede olduğu gibi nikâhta da tarafların rızası ve kabulü en temel esastır. Evlenme ehliyetine sahip, evlenme engeli bulunmayan bir erkek ile bir kadının veya temsilcilerinin iradelerini, şahitler huzurunda birbirine uygun biçimde açıklamalarıyla nikâh akdi meydana gelir.16 Haz 2023

Nikâh akdinin unsurları nelerdir?

Dolayısıyla nikâh akdinin dört unsuru; konu/nikâh, tarafların ehliyeti, karşılıklı irade beyanı ve iki şahittir. Bunlar nikâhın asli unsurlarıdır, bunlardan herhangi birisinin bulunmaması halinde nikâh batıldır/geçersizdir.

Dini nikahın şartları nelerdir Diyanet?

– Evlenecek kişilerin veya vekâletlerini verdikleri şahısların hazır bulunması.
– Tarafların irade beyanı. …
– Nikâhın duyurulması. …
– Kızın velisinin izninin olması. …
– Şahitlerin hazır olması.

Diyanet imam nikahı nasıl kıyılır?

İmam, evlenecek kişilerin, şahitlerin isimlerini, anne/baba isimlerini bir kağıda yazar. Kuran’dan ilgili ayet ve hadisler okur. Önce kadına, sonra erkeğe üçer defa “bu kadını/erkeği kabul ettin mi” diye sorar. Şahitlerin huzurunda bu nikahı gerçekleştirir.19 Oca 2021

Diyanet imam nikahı nasıl kıyılır?

Şafi mezhebine göre köpek haram mıdır?

Soru: Şafi mezhebinde köpeklere dokunmak neden haramdır? el cevab: Şafii ilim adamlarına göre köpeğin salyası ve bedeni de ”necis” tir. Bu necaset sebebiyle temizlik gerektiğinden necasetin hükmü verilerek köpeklerden uzak durulması fetvasını vermişlerdir.

Köpekle ilgili hadis var mı?

Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) köpeklerle ilgili olarak bir çok beyânlarda bulunmuştur. Burada o hadislerden sâdece iki tanesi yer almaktadır. Bu iki hadis, köpek beslemeyi birkaç istisna dışında yasaklamaktadır. Bu istisnalar koyun köpeği, av köpeği ve ekin köpeğidir.21 Şub 2014

Şafiiler için köpek haram mıdır?

Ancak Şafi mezhebine göre köpeğin değdiği her yer necistir, yıkanmadan namaz kılınmaz. Bu şartlara riâyet etmek kaydıyla, köpeklerin keşfedilen muhtelif kabiliyetlerinden veya eğitimle ortaya çıkarılan çeşitli yeteneklerinden faydalanmak mubahtır; bir sakınca yoktur.9 Ağu 2016

Köpek neden haram kılınmıştır?

İçinde köpek bulunan eve meleklerin girmemelerinin sebebi onların pis kokmaları, pislik yemeleridir. Bundan dolayı gereksiz yere köpek edinen kimse evine melek girmekten mahrum bırakılmak suretiyle cezalandırılmıştır (Nevevî, a.g.e., XIV, 84; Aynî, Umdetü’l-Kârî, Kahire 1348, XV, 139).

Leave a Comment