Namaz, İslam dininin beş temel ibadetinden biridir. Erkekler için namaz kılmak, belirli bir oturma şekliyle gerçekleştirilir. İslam peygamberi Muhammed’in sünnetine göre, erkeklerin namazda otururken bacaklarını açık şekilde yan yana koymaları gerekmektedir.
Erkekler, namaz için ilk olarak ayakta dururlar ve ellerini bağlarlar. Daha sonra, secdeye giderken sol kolu büküp sağ elini sol dizine yerleştirirler. Dizlerini açık tutarak otururlar ve ayak parmaklarını kıbleye doğru yönlendirirler. Kıbleye doğru eğilerek Rükû pozisyonuna geçerler. Bu pozisyonda elleri dizlerin üzerine koyarlar ve belirli bir süre bu şekilde dururlar.
Rükû pozisyonundan sonra, erkekler doğrulup ayakta dururlar. Daha sonra secdeye giderken iki dizlerini açarlar ve bacaklarını üzerinde durdukları yerin üzerine yerleştirirler. Başlarını yere koymadan önce ellerini dizlerin üzerine koyarlar. Başlarını yere koyduktan sonra, ellerini omuz hizasına kadar yayarak secde pozisyonunda dururlar.
Secdeden kalktıktan sonra erkekler, oturuş pozisyonuna geçerler. Bu pozisyonda, bacaklarını yere paralel bir şekilde uzatarak otururlar. Daha sonra oturduktan sonra ellerini yanlarına koyarlar. Bu oturma şekli, namazın sonraki kısımlarında da devam eder.
Erkekler, namazı bitirdikten sonra selam vererek namazlarını sonlandırırlar. Selam verdikten sonra, ayakta olarak dualarını yaparlar ve namaz tamamlanmış olur.
Bir erkeğin namazda doğru ve düzgün bir şekilde oturması, ibadetini gerçekleştirirken dikkat etmesi gereken bir konudur. Bu oturma şekli, İslam dininde belirtilen kurallara uygun olarak yapılmalıdır. Bu, ibadetin kusursuz bir şekilde yerine getirilmesi için önemlidir.
Secdenin sahih ve geçerli olması için secde rüknü yerine gelecek kadar (Sübhânellâhi’l-azîm diyecek kadar) ayak parmaklarından en az birinin yere dokunması gerekir.
Ayakta durmaya gücü yetmeyen, yere de oturamayan kimse namazı tabure, sandalye ve benzeri bir şey üzerine oturarak kılabilir, rüku ve secdeleri ima ile yerine getirir.”30 Eyl 2016
Secdenin en mükemmel şekli iki eli, iki dizi, iki ayağı ve alın ile birlikte burun kemiğini bir bütün halinde yere koymaktır. Hanefilere göre iki ayağı secdede yere koymak farzdır. Ayakların sadece bir parmağının yere deymesiyle farz gerçekleşir. Eğer bir kimse iki ayağını da secdeye koymazsa secde sahih olmaz.9 Ağu 2016
Cemaatle namaz kılınırken, imamın arkasında önce erkekler, sonra erkek çocuklar, sonra da kadınlar saf tutarlar. Bu düzen Hz. Peygamber (s.a.s.) tarafından öğretilmiştir (Müslim, Salât, 132 [440]; Ebû Dâvûd, Salât, 98 [678]; Nesâî, İmâmet, 33[820]; İbn Mâce, İkâmetu’s-salavât, 52 [1000]).
Harflerle rakamlarda tabiat ve hadiseleri etkileme gücünün bulunduğu veya bunların gaybdan haber vermede yararlı olduğu iddiasına dayanan sözde bir ilim. Literatürde daha çok ilmü’l-hurûf olarak geçmektedir.
Fazlullah-ı Hurûfî’nin (ö. 796/1394) kurup geliştirdiği, harflerin esrarına dayanan bâtınî bir akım. Hurûfîlik fırkasının kurucusu.
Hurufi anlayışına göre bu hat Allah’ın insanı 32 harf üzerine yaratmasından başka bir şey değildir. Böylece ilahi söz insan bedenine yansımıştır. Dolayısıyla insan vücuda gelmiş ilahi söz yani Kur’an’dır. İnsanda ilahi sözün yansımasını kavrayan kişi Kur’an’ı okumuş olur.15 Eyl 2021
Hurufilik, Fazlullah (ö. 796/1394) tarafından 14. yüzyılın İran’ında kurulmuş mistik ve felsefî bir akımdır. “Hurufi” ismi “harf” kelimesinden türemiştir. Hurûf, harfler demektir, “Hurufi” de “harflere mensup olan” anlamına gelir.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…