Hac ibadetinin önemli bir aşaması olan Müzdelife, Hacılık sürecinde önemli bir durağıdır. Müzdelife, Arafat’tan sonra Muzdalifah Vadisi’ne gelinen bir mekandır. Genellikle Arefe günü başlayan ve bayramın ilk gününde sona eren bu durakta Hacılar, geceyi geçirirler.
Ancak birçok kişi Müzdelife’de yapılan vakfenin sürdürülüp sürdürülmediğini merak etmektedir. Müzdelife’nin esas amacı geceyi orada geçirmektir. Burada maydanoz ve ağaç dallarının toplanması gibi etkinliklerin yapılması da tavsiye edilmektedir. Aynı zamanda burada Müzdelife duası da okunur.
Kur’an-ı Kerim’de Müzdelife ile ilgili herhangi bir bilgiye rastlanmamaktadır. Ancak Peygamber Efendimiz’in Sünnetleri dahilinde Müzdelife’de vakfe ibadeti yapılmaktadır. Peygamber Efendimiz, Hac sırasında Müzdelife’ye gelindiğinde vakfe yapılmasını vasiyet etmiştir. Bu sebeple Müzdelife’de vakfe yapmak önemli bir ibadettir.
Müzdelife’de yapılan vakfede Arafat’ta yapılan gibi uzun süre durulmaz. Müzdelife’de yapılacak vakfede, kıbleye yönelip dua okunur ve tövbe istiğfar edilir. Duadan sonra taş toplamak için Cemre Taşları’nın bulunduğu bölgeye geçilir. Taşlar toplandıktan sonra daha önce görevlendirilen bir kişi Kâbe’yi temsilen bir noktaya taşları atar ve tüm hacılar da ardından taşlarını atar.
Sonuç olarak, Müzdelife’de yapılan vakfe ibadeti hac ibadetinin önemli bir parçasıdır. Hacılar, Müzdelife’de kıbleye yönelip dua eder ve ardından taş atma ritüelini gerçekleştirirler. Müzdelife’deki vakfe, Peygamber Efendimiz’in Sünneti’nin bir gereğidir ve Hac ibadetinin vazgeçilmez aşamalarından biridir. Bu sebeple Müzdelife’de vakfenin yapılması oldukça önemlidir.
Haccın vaciblerinden olan Müzdelife vakfesi bu meydanda gece konaklayarak yapılır. Akşam vakti Arafat’tan yola çıkan hacılar, akşam ve yatsı namazlarını yine bu meydanda kılarlar. Şeytan taşlamada kullanılacak taşlar da buradan toplanır.
Müzdelife, Peygamber Efendimiz’e üzerinde kul hakkı olanların da bağışlanacağına dair müjdenin verildiği, şeytanların ise perişan olduğu yerdir. Efendimiz (a.s.) Arafat’ta ümmetinin affı için yaptığı duayı burada da tekrarlamış ve bunun ardından gülümsemişti.
Yine, insanların burada toplanarak vakfe ile Allah Teâlâ’ya yaklaştıkları Hac esnasında insanların bir araya gelip toplanmaları yahut Mina’ya yaklaşmış olmaları veya buranın Allah Teâlâ’ya yaklaşılan bir yer olarak telakki edilmesi vb. sebeblerden dolayı bu adı almıştır (a.g.e., aynı yer).
Müzdelife (Arapça: مزدلفة), Hac’da Arafat vakfesinden sonra ikinci vakfenin yapıldığı ve Arafat ile Mina arasında yer alan ve Muhassır Vadisi’ne kadar olan bölümdür.
Peygamber Efendimizin otlağa yayılan yirmi adet sağmal devesi (203) bulunmaktaydı.7 Tem 2017
Türkiye’de deve Tüylü devenin erkeğine “Besrek”, dişisine “Maya” denir.
Peygamber Efendimizin otlağa yayılan yirmi adet sağmal devesi (203) bulunmaktaydı.7 Tem 2017
Hz. Peygamber’in Kasvâ ile yolculuk yaparken bazan terkisine birini (genellikle Üsâme b. Zeyd) aldığı bilinmektedir. Resûl-i Ekrem, bir kimseyi acele olarak bir yere göndermesi gerektiğinde devesini ona verirdi; çünkü Kasvâ çok hızlı koşan bir hayvandı.
Bunlardan biriside Kasva hikayesidir. Kasva, Hz. Muhammed’in devesinin adı olarak dikkat çeker. Bu devenin çöktüğü yere ise Mescid-i Nebevi yapılmıştır.26 Ağu 2022
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…