Bu bağlamda Mâlikî usûlü de usûl eserlerinin telif ve tedvîn edildiği erken dönemlerde eserlerini vermiştir. İmâm Mâlik’in usûle dair bir eseri mevcut olmasa da fetvâ, fıkıh ve hadisleri topladığı el-Muvattâ isimli telifi söz konusu usûl faaliyetlerinin temel dayanağı olmuştur.20 Haz 2020
Malikilik mezhebinin görüşü Medine halkının yaşayış biçiminin esas olarak ele alınmasıdır. Malikilik mezhebi, kitap, sünnet ve icma gibi görüşlerin yanı sıra kıyas, istihsan gibi feri delillerin de ele alınması gerektiğini savunur. Malikilik mezhebine göre Medinelilerin ameli hadis gücündedir.11 May 2020
Malikilik mezhebinin görüşü Medine halkının yaşayış biçiminin esas olarak ele alınmasıdır. Malikilik mezhebi, kitap, sünnet ve icma gibi görüşlerin yanı sıra kıyas, istihsan gibi feri delillerin de ele alınması gerektiğini savunur. Malikilik mezhebine göre Medinelilerin ameli hadis gücündedir.11 May 2020
A) Kur’an ve Sünnet. Mâlikî mezhebinde de Kur’an en önde gelen kaynak olup Kur’an’ın tanımı ve delil değeri hakkındaki tartışmalar son derece sınırlıdır. Mütevâtir olmayan kıraatler delil olarak kabul edilmez. Sünnet, diğer mezheplerdeki gibi mütevâtir ve âhâd olarak ikiye ayrılmıştır.
Mâlikîlik veya Mâlikî mezhebi (Arapça: اَلْمَذْهَبُ الْمَالِكِي veya الْمَالِكِيَّة), İslam dininin Sünnî (fıkıh) mezheplerinden biri. Mâlikîlerin itikatta (inançta) mezhepleri ise Eş’arilik’tir. İsmini asıl adı Mâlik bin Enes olan kurucusu İmam Malik’ten (712-795) alır.
Sözün özü; boya ile boyanmadığı sürece duvarla veya çamurdan veyahut da çanak, çömlekten yapılmış kaplarla teyemmüm almak câizdir. Eğer boya ile boyanmış ise, üzerinde toz olmadıkça onunla teyemmüm alınmaz. Bir müslüman, bir kabın içine toprak veya kum koyarak ondan teyemmüm alabilir.
Teyemmüm; toprak cinsinden olan kum, kireç, alçı, taş, mermer, çimento, sırsız fayans, sırsız porselen, sırsız çanak çömlek, kiremit, tuğla, beton, biriket ve taş gibi şeylerle, -tozları olmasa dahi- teyemmüm yapılır. Eller kireçli, topraklı veya taşlı duvara sürmekle de teyemmüm edilir.24 Mar 2011
Elbette mümkün olduğu durumda ona teyemmüm etmemek ihtiyaten müstehaptır. İhtiyari durumda alçı, pişmiş kireç veya tuğla ve akik gibi madeni taş üzerine teyemmüm etmemek ihtiyaten müstehaptır.
Dolayısıyla Ebû Hanîfe’ye göre kaygan taş, kireç, sürme taşı, toprak duvar, kireçle sıvanmış duvar, kaya tuzu, toprak kiremit, çamur vb. maddelerle teyemmüm yapılabilir.
Duvar, temiz toprak cinsindendir. Eğer duvar, ister taş olsun, isterse kerpiç olsun, toprak cinsinden bir şeyle bina edilmiş ise, onunla teyemmüm almak câizdir. Fakat duvar, eğer ağaç kaplama veya boya ile boyanmış ise, bu takdirde üzerinde toz varsa, onunla teyemmüm alınır ve bunda bir sakınca yoktur.14 Eyl 2022
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…