Hz. Muhammed’in 622 senesinde Mekke’den Medine’yehicret etmesi, yaşamının bir kısmını burada geçirmesinin yanı sıra; Medine ilk hükümet yapısının ve İslami ekonomi modelinin de kurulduğu yerdir. Bu yüzden İslam’ın yeryüzüne yayıldığı yer olarak kabul edilen kent “Peygamber Şehri” olarak da anılmaktadır.
Hacdan sonra, Medine’ye gidip, Resulullah efendimizin mübarek kabrini ziyaret etmek lazımdır. Medine’ye girince, yalnız kabr-i Nebiyi ziyareti niyet etmeli. Mescid-i Nebide bir namaz, başka yerlerdeki bin namazdan daha üstündür. Oruç, sadaka, zikir ve Kur’an-ı kerim okumak gibi ibadetler de böyledir.
Mekke’nin en büyük hediyesinin Zemzem, Medine’nin ise hurma olduğunu ifade eden hacılar, bunların yanı sıra Kabe ve Hacr’ül Esved kokuları, takke, tespih, seccade, yüzük, inci, gümüş kolye takımlarına büyük ilgi gösteriyor.20 Eki 2013
Hz. Peygamber’in mescidiyle kabrinin bulunduğu hicret yurdu, İslâm’da iki Harem bölgesinden biri, Resûl-i Ekrem ve Hulefâ-yi Râşidîn döneminin başşehri. DOSYASINDA YER ALMAKTADIR.
Medine’de Gezilecek Yerler Mekke şehrine 450 km uzaklıktaki Medine İslam’ın yayılma sürecindeki öneminden dolayı “Peygamber Şehri” olarak anılmaktadır. Pek çok kutsal mekânıyla hac ve umre ziyaretleri sırasında bilhassa uğranan Medine kenti, İslam mimarisinin ilk örneklerini de görme imkânı sunmaktadır.
Suyutî (ö. 911/1505) ed-Dürrü’l- Mensûr isimli tefsirinde 71 ayetin mensuhiyeti ile ilgili olarak bazı rivayetlere yer verirken¹, Kur’an İlimlerine dair el-İtkan isimli eserinde sadece yirmi ayetin mensuh olduğunu kaydeder³. sürmektedir”.
Sözlükte “ortadan kaldırmak; nakletmek, beyan etmek” mânalarına gelen nesh kelimesi terim olarak şer’î bir hükmün daha sonra gelen şer’î bir delille kaldırılmasını ifade eder. Neshin söz konusu olduğu durumlarda önceki hüküm mensûh, onu yürürlükten kaldıran yeni hüküm veya delil nâsih diye anılır.
Nesh dört kısma ayrılır: 1- Hem tilâveti, hem de hükmü mensuh olan âyetler. Ahzab sûresinin âyetleri, Bekara sûresine eşitken, daha sonra bazılarının hükmüyle beraber tilâvetleri de nesh olunmuştur. 2- Tilâveti mensuh olmayıp yalnız hükmü mensuh olan âyetler.
MENSUH: “Hükümsüz bırakılan, değiştirilen.” AHKÂM-I FER’İYYE, FER’Î HÜKÜMLER : “Esasa ait olmayan hükümler.” “Temel ve değişmez hükümlerin dışında kalan hükümler.”
Şer’î bir hükmün daha sonra gelen şer’î bir delille kaldırılması.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…