Birçok Hristiyan perspektifine göre Kutsal Ruh; Tanrı’nın kendisi, Tanrı’nın bir yansıması ya da Tanrı’nın bir tezahürüdür. Kutsal Ruh, Tanrı’nın kendi varlığını insanda hissettirmesidir. Hristiyanlığa göre insanın kendi içinde hissettiği iman gücü, inanç ve Tanrı’yla konuşma vb. duygular Kutsal Ruh’un tezahürleridir.
Meryem, Allah’ın Annesi’dir (= Theotókos), çünkü Kutsal Ruh’un kudreti sayesinde Meryem, bakire rahminde gebe kaldı ve Baba Allah’ın aynı özünden olan kendi Oğlu İsa Mesih’i dünyaya getirdi.
Teslis ya da Kutsal Üçleme öğretisinde Hristiyan inancına göre Tanrı’nın kendini insanlara bildirdiği üç hipostazı vardır ancak bu üç hipostaz üç ayrı Tanrı oluşturmaz aksi takdirde Hristiyanlık tek tanrılı değil üç tanrılı bir din olurdu.
Birçok Hristiyan perspektifine göre Kutsal Ruh; Tanrı’nın kendisi, Tanrı’nın bir yansıması ya da Tanrı’nın bir tezahürüdür. Kutsal Ruh, Tanrı’nın kendi varlığını insanda hissettirmesidir. Hristiyanlığa göre insanın kendi içinde hissettiği iman gücü, inanç ve Tanrı’yla konuşma vb. duygular Kutsal Ruh’un tezahürleridir.
Bununla birlikte, ilâhi Üçlü-Birlik doktrini de Kitâb-ı Mukaddes’te aynı şekilde mevcuttur. Üçlü-Birlik doktrini, bir ilâhi özde sırasıyla Baba (Tanrı), Oğul (Tanrı) ve Kutsal Ruh (Tanrı) olarak bilinen üç ezelî ve ayrı varlığın mevcûdiyeti anlamına gelmektedir.
Rükûdan kalkarken “Semi’Allahü limen hamideh” demek, imama ve yalnız kılana sünnettir. Cemaat bunu söylemez. Bunun arkasından, yalnız kılan ve cemaat, hemen “Rabbenâ lekel-hamd” der ve dik durulur ve “Allahü ekber” diyerek secdeye varılır.
Sözlükte “övmek, şükretmek” anlamına gelen tahmîd ise tesmîin ardından ayakta iken, “Rabbenâ leke’l-hamd” (Ey rabbimiz! Hamd sana mahsustur) duasını okumak demektir.
Namaz kılan kişi rükudan kalkarken “semiallahü limen hamideh” der ve devamında şunları söyler:”Rabbena leke’l-hamd”. Semiallahü limen hamideh anlam itibariyle ” Allah, kendisine hamd edenleri işitir” denildikten sonra devamında Rabbena leke’l-hamd denilerek yani “Hamd, Rabbimiz içindir” ifadesi söylenir.17 Şub 2022
Hata ile veya unutarak yanlış okunması hâlinde ise; a) Yanlışlık kelimelerin harekelerinde ise manada bir değişiklik olsa da namaz bozulmaz. b) Yanlışlık durak yerlerinde yapılırsa; yani durulacak yerde geçilip geçilecek yerde durulursa, manasında değişiklik olup olmadığına bakılmaksızın namaz bozulmaz.
Namaz kılan bir Müslümana günde 5 kez farz kılınmış olan namaz eda edilirken semiallahü limen hamideh sözleri söylenir. Semiallahü limen hamideh sözleri rükudan kalkarken söylenir.17 Şub 2022
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…