Kuranda geçen ilah kelimesi, genellikle Allah’ı ifade etmek için kullanılan bir terimdir. İlah, Arapça kökenli bir kavramdır ve genellikle “tanrı” ya da “yüksek varlık” anlamında kullanılır. İlah kelimesi, Kuranda pek çok ayette yer aldığı gibi, İslam dininin temel inancını ifade eden bir kavramdır.
Kuranda, ilah kelimesi çeşitli şekillerde kullanılmıştır. Örneğin, “Allah’ın ilah’ı”, “benim ilah’ım”, “sizin ilah’ınız” gibi ifadeler sıkça yer almaktadır. Bu ifadeler, tek bir ilah olduğunu ve bu ilahın Allah olduğunu vurgular. İlah kelimesi, aynı zamanda tanrıya saygı ifade ederken kullanılan bir terim olarak da görülebilir.
İlah kelimesinin Kuranda geçtiği ayetler, Allah’ın kudretini, yüceliğini ve hikmetini vurgular. İlah, insanların tabiriyle sadece oluşturduğu tanrı değil, aynı zamanda evrenin yaratıcısı, yöneticisi ve koruyucusu olan Allah’ı ifade eder. İlah kelimesi, Allah’ın birleşik niteliklerini ve yaratıcı olma özelliğini ifade ederken, aynı zamanda insanların ona ibadet etme ve saygı gösterme sorumluluğunu da hatırlatır.
İlah kelimesi, İslam dininin temel inancını ifade etmesinin yanı sıra, farklı dillerdeki terimlerle karşılaştırıldığında da benzersiz bir anlam taşır. Bu kavram, tek tanrılı inancın özünü ve İslam dininin temelini temsil eder. İlah kelimesi, kişinin inancını, ibadetini ve Allah’a olan bağlılığını ifade etme amacıyla kullanılır.
Sonuç olarak, Kuranda geçen ilah kelimesi, Allah’ı ifade etmek için kullanılan bir terimdir. Bu terim, İslam dininin temel inancının bir yansımasıdır ve Allah’ın kudretini, yüceliğini ve tek tanrılığını vurgular. İlah kelimesi, kişinin inancını ifade etme ve Allah’a olan bağlılığını gösterme amacıyla kullanılır.
Buna göre ilâh “tapınılan, yüceliği karşısında hayrete düşülen, gönülden bağlanılıp sığınılan, duyularla idrak edilemeyen varlık” demektir. Âlimlerin çoğunluğu, ulûhet kavramından hareketle ilâhın mutlak anlamda ibadet etmekle irtibatlı olduğunu, dolayısıyla onun tapınılan varlığa tekabül ettiğini belirtmiştir.
‘İlah’ kelimesi Allah’tan başka yaratan, yaşatan ve yöneten yoktur, demektir. İlah kelimesinin içerisinde Ebu Cehil’in anladığı tüm bu anlamlar vardır.12 Oca 2018
Bu sözcük de Arapça bir terim olup, şaşkınlık içinde bulunmak, gönülden bağlanıp sığınmak anlamlarını taşır. İslâm inanç kültüründeki anlamı ise: “Tapınılan, yüceliği karşısında şaşkınlığa düşülen, gönülden bağlanılıp kendisine sığınılan yüce varlık” demektir.
(La ilahe gayrüke) ifadesiyse, (Senden başka ilah yoktur) demektir. Yani, ilah sadece sensin demektir. İlah yok demek, yaratıcı yoktur, Allah yoktur demek olur.
Kendisini taşıyan devenin önce bir yere çöktüğü, buradan hemen kalkıp biraz ileride tekrar çöktüğü görülür. Resûlullah, oraya en yakın olan ve dedesi Abdulmuttalib tarafından kendisine yakınlığı da bulunan Ebû Eyyûb’un evine yerleşerek burada yedi ay misafir kalır.31 Tem 2019
Son peygamber Hazreti Muhammed’in hicreti sırasındaki yol arkadaşı ve dostu, Birinci Halife Hazreti Ebubekir, vefatının 1385’inci yılında yad ediliyor.22 Ağu 2019
İslâm terminolojisinde hicret kavramı ile Muhammed ve arkadaşlarının 622 yılında Mekke’den Medine’ye göç etmeleri kastedilir. Safer ayının 26. günü başlayan Hicret, Rebiülevvel ayının 12. günü Medine’ye 3 km uzaklıkta bulunan Kubâ’ya ulaşılmasıyla tamamlanmıştır.
Muhammed’in Mekke ve Medine dönemi 23 yıl sürmüştür. 13 yıl Mekke, 10 yıl ise Medine süreci ile Peygamber Efendimiz İslam’ın yayılması için çalışmalarda bulunmuştur. Hz. Muhammed 40 yaşına geldiğinde Nur Dağı’nda bulunan Hira Mağarası’nda devamlı inzivaya çekiliyor ve burada derin düşüncelere dalıyordu.20 Haz 2021
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…