Şunu bilin ki kıskanmayan kimsede hayır yoktur.” Bir kimsenin eşini ve kendine ait olan bir hak ve menfaati, başkasından kıskanması haset değil gayret olarak nitelendirilir. Çünkü bu tabii ve fıtrî bir eğilimdir.1 Şub 2011
Allah kadınlara kıskançlık vermiştir Kim sabrederse?
Bu konudaki bilgi talebimize Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı tarafından şu yanıtı aldık: Soru: “Allah kadınlara kıskançlık vermiştir. Kim onlara sabrederse şehit sevabı vardır” (İbni Hacer, Fethul Bari, 2/ 237) şeklinde bir hadis sosyal medyada paylaşılmaktadır.19 Nis 2022
Kıskanmak doğru mu?
Kıskançlık genellikle toplumda bir sevgi göstergesi olarak görülmektedir Sevgi dolayısıyla olduğu durumlar olsa da kıskançlık genellikle kaybetme korkusu, sahip olma isteği, kendinde olmayana istek ve özlem duyma gibi nedenlerden kaynaklanmaktadır. Kıskançlık, bir aşamaya kadar normal sayılabilecek bir duygudur.
Dinimizde kıskançlık var mı?
Tevbe eden, hiç günah işlememiş gibi olur. Kadının, kumasını da kıskanması normaldir. Fakat kıskançlığını açığa vurarak meşru sınırı aşmamalıdır. (Allahü teâlâ, kıskançlığı kadınlara ve cihadı erkeklere yükledi.
Dinimizde kıskançlık nedir?
Kıskançlık, “başkasının sahip olduğu imkânları çekememe” anlamına gelen hasetten farklı olup mânası ondan daha geniştir. Ayrıca ahlâkî bakımdan hasedin her türü kötü olarak değerlendirilirken kıskançlık mâkul ve ılımlı ölçüde tutulması şartıyla gerekli olan bir tepkidir.
Taif olayı nedir?
İslam tarihinin en acıklı olaylarından birisi sayılan, Muhammed bin Abdullah’ın taşlanması olayı Taif’te yaşanmıştır. Aynı zamanda Mithat Paşa’nın idam kararının, II. Abdülhamid tarafından sürgüne çevirilerek gönderildiği şehirdir.
Taif nasıl bir şehir?
Taif şehri, Mekke bölgesinde yer alan şehirlerden biridir. Cidde ve Mekke’nin ardından gelen üçüncü büyük şehirdir. Mekke’ye 70 km uzaklıkta olan bu şehrin kendine has iklim yapısı ve özellikleri vardır. Özellikle Arap halkının tatil için en çok tercih ettiği şehirlerden biridir.10 Nis 2023
Hz Peygamberin taife gitme amacı nedir?
Resûlullah, peygamberliğinin onuncu yılının şevval ayında (Mayıs-Haziran 620) Mekke müşriklerinin tavırlarını gittikçe sertleştirmeleri üzerine davetini Mekke dışındaki bir merkeze götürmeyi düşündü ve yanına Zeyd b. Hârise’yi alarak Sakīfliler’i İslâm’a davet edip himayelerine sığınmak amacıyla Tâif’e gitti.