“Bana, Kim ölmüş kardeşinin etini yemek ister” ayeti Kur’an-ı Kerim’in 49. Suresi olan Hucurat Suresi’nin 12. ayetidir. Bu ayet, insanlar arasındaki ilişkilerde özgürlük, adalet ve hakkaniyetin önemini vurgulamaktadır.
Ayetin üzerinde durduğu temel kavram, insanların birbirlerine karşı olan saygı ve sevgisidir. Herhangi bir kişinin, başka bir kişinin hakkına tecavüz etmesi veya ona kötü davranması kabul edilemez. Bu ayet bireyler arasındaki ilişkilerde kardeşlik, dayanışma ve adaleti teşvik etmektedir.
Özeleştiri yaparak, ayetin mesajını günlük hayatımıza uyarlayabiliriz. İnsanlar arasında yaşanan çeşitli sorunlar ve anlaşmazlıklar genellikle egoist düşünceler ve bencillikten kaynaklanmaktadır. Bu ayet, insanları takdir etmeye ve her bireyin hakkını saygıyla karşılamaya teşvik etmektedir.
Birlikte yaşadığımız toplumda insanlar farklı geçmişe, kültüre ve inançlara sahiptir. Bu ayet, tüm bu özelliklerin bir arada yaşama hakkına saygı gösterilmesi gerektiğini vurgular. Bu, insanların birbirleriyle empati kurmasını ve diğer insanların farklılıklarını anlamalarını sağlar.
Sonuç olarak, “Bana, Kim ölmüş kardeşinin etini yemek ister” ayeti, insanların birbirine olan sevgi ve saygısına vurgu yaparak adil, hoşgörülü ve dayanışma içinde bir toplum oluşturmayı hedefler. Ayet, insanlar arasında kardeşlik, empati ve hakkaniyetin önemini hatırlatarak kendimize ve başkalarına değer vermemiz gerektiğini anlatır.
İnsanlar hakkında kötü düşünmenin ve gizli kusurlarını araştırmanın çirkinliği, arkadan çekiştirmenin ölmüş kardeşinin etini yemekten farksız olduğu, bu kötü huy ve alışkanlıklardan vazgeçmek gerektiği vurgulanır.
Başkalarını suçlamak, aleyhlerinde olacak bir karar almak ve davranışta bulunmak söz konusu olduğunda zanna dayanılamaz, zan şeklindeki bilgi dayanak ve delil kılınamaz. Çünkü insanlar hakkında sahip olunan zan ve tahminlerin birçoğu isabetsiz olmakta, beklendiğinin, sanıldığının aksi gerçekleşmektedir.
Hucurat Suresinde Allah’a ve Peygamberimize karşı Müslümanların nasıl davranması gerektiğinden, edepli olmalarından, isimlerini zikrederken edepli davranılması gerektiği anlatılır. Eğer kişiler bu gibi durumlara dikkat etmezlerse o zaman yapmış oldukları ibadetler kabul olmamaktadır.
Hucurât Suresi 12. Ayet Tefsiri – Diyanet İşleri BaşKanlığı
Fil Suresi (Arapça: سورة الفيل), Kur’an’ın 105. suresidir, 5 ayetten oluşur.
Fil Suresi (Arapça: سورة الفيل), Kur’an’ın 105. suresidir, 5 ayetten oluşur. Sure, Yemen Valisi Ebrehe’nin Allah’ın evi olan Kâbe’ye saldırmasını ve karşılaştığı sonu anlatmaktadır.
Kur’an’daki Fil Suresi adını, Kâbe’yi yıkmaya gelen Yemen valisi Ebrehe’nin fillerle hücumunu konu edindiğinden almıştır. Kâfirûn Sûresi’nden sonra Mekke’de inmiştir. Beş ayettir.
Kur’an’daki Fil Suresi adını, Kâbe’yi yıkmaya gelen Yemen valisi Ebrehe’nin fillerle hücumunu konu edindiğinden almıştır. Kâfirûn Sûresi’nden sonra Mekke’de inmiştir. Beş ayettir.
Kur’an’daki Fil Suresi adını, Kâbe’yi yıkmaya gelen Yemen valisi Ebrehe’nin fillerle hücumunu konu edindiğinden almıştır. Kâfirûn Sûresi’nden sonra Mekke’de inmiştir. Beş ayettir.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…