Kayyum Allah’ın bir ismi olup İslam dininde önemli bir yere sahip olan bir kavramdır. Kayyum, Arapça kökenli olan bir kelime olup “yalnız başına işleri gören, yöneten, denetleyen” anlamına gelir. Allah’ın Kayyum ismi, O’nun evreni yaratırken tüm varlıkları düzenleyen, kontrol eden ve yöneten bir güce sahip olduğunu ifade eder.
Kayyum ismi, Kuran-ı Kerim’de de yer almaktadır. Bu kavram, Allah’ın her şeyi bilen ve yöneten bir varlık olduğunu vurgular. O, tüm evreni tasarlar, yaratır ve yaşatırken, her şeyin mükemmel bir düzen içinde işlemesini sağlar. Kayyum, her şeyi kontrol eden ve yöneten anlamında kullanılarak, Allah’ın eşsiz gücünü ve hikmetini vurgular.
Allah’ın Kayyum ismi, inananlar için bir teselli ve güvence kaynağıdır. Çünkü insanlar, yaşam boyunca birçok zorlukla karşılaşabilir, sıkıntılarla mücadele edebilirler. Ancak Allah’ın Kayyum ismi, her şeyin O’nun kontrolünde olduğunu hatırlatarak inananlara güç ve sabır verir. İnananlar, bu ismi anarak her türlü zorluktan kurtuluş ve çözüm bulabileceklerine inanırlar.
Kayyum ismi aynı zamanda insanların sorumluluklarını anlamaları için de bir öğüttür. İnsanlar, yaratılan evrende Allah’ın temsilcisi olarak sorumlulukları olduğunu unutmamalıdır. Herkes, kendisine verilen görevi en iyi şekilde yerine getirmeli, yaşamını Allah’ın rızasına uygun olarak düzenlemelidir. Bu şekilde insanlar, Kayyum ismini anarak hareket ederek, sorumluluklarını yerine getiren doğru ve adaletli insanlar olabilirler.
Sonuç olarak, Kayyum Allah’ın bir ismidir ve O’nun her şeyi yöneten, denetleyen bir güce sahip olduğunu ifade eder. Bu isim, inananlara güç, sabır ve sorumluluk anlayışı verir. İnsanlar, Kayyum Allah’ı hatırlayarak yaşamlarını O’nun rızasına uygun olarak düzenlemeli ve sorumluluklarını yerine getirmelidirler.
Kayyum sıfatı ne demek?
Sözlükte “doğrulup ayakta durmak, devam ve sebat etmek, bir işin idaresini üzerine almak, gözetip korumak” anlamındaki kıyâm kökünden mübalağa ifade eden bir sıfat olup “her şeyin varlığı kendisine bağlı olan, kâinatı idare eden” demektir.
Kayyum kavramı nedir?
Sözlükte “doğrulup ayakta durmak, devam ve sebat etmek, bir işin idaresini üzerine almak, gözetip korumak” anlamındaki kıyâm kökünden mübalağa ifade eden bir sıfat olup “her şeyin varlığı kendisine bağlı olan, kâinatı idare eden” demektir.
Kayyum Allahın ismi mi?
El-Kayyum; Allah’u Teala’nın zatı sıfatı olan esmadan bir tanesidir. Her şeyin varlığı kendisine bağlı olan güç; kainatı sevk ve idare eden tek ve mutlak güç anlamını içerir.25 Ağu 2023
Hay ve kayyum ne demek?
El Hayy ismi şerifi hayat veren sonsuz hayat kaynağı, can veren anlamına gelmektedir. El Kayyum ismi şerifi in anlamı ise gökleri ve yerleri ayakta tutan, varlığı daimi anlamına gelmektedir.21 Oca 2021
Belam ne demek islam ansiklopedisi?
Allah’ın insanları denemek için verdiği maddî ve mânevî sıkıntı, dert, külfet. Bir musibet anında Allah’ın takdirine rızâ gösterip O’na sığınarak teselli bulmayı ifade eden söz ve davranışlar için kullanılan bir terim. Allah’a güvenip dayanma anlamında terim.
Belam Bin Bâûra hangi âyette?
A’raf suresinin 175-176’ncı ayetleri münasebetiyle ismi çeşitli tefsir ve tarih kitaplarına girmiş olan Bel’am İbn Bâura (veya Bel’am İbn Eber)’ nın, İsrâiloğulları’ndan, devler ülkesinden, Yemen diyarından veya Ken’an ilinden Allah’ın dinini öğrenmiş, ilim ve irfan sahibi, duası müstecap, yanında Allah’ın ismi a’zamı …
Araf 175 kimden bahsediyor?
Araf suresi 175. ve 176. ayetlerin meali şöyledir: “Kendisine ayetlerimizi verdiğimiz hâlde, onlardan sıyrılan ve şeytanın arkasına taktığı sonunda da azgınlardan olan o kimsenin haberini anlat.” “Ve eğer dileseydik onu o ayetlerle yüceltirdik, fakat o alçaklığa saplandı kaldı ve kendi keyfinin ardına düştü.1 May 2023
Belam bin Baura kuranda geçiyor mu?
İslâm kaynakları genellikle yukarıda meâli verilmiş olan A’râf sûresinin 175 ve 176. âyetlerinde kastedilen kişinin Tevrat’ta da zikredilen Bel’am b. Bâûrâ olduğunu, söz konusu âyetlerden önce Hz. Mûsâ ve İsrâiloğulları’ndan bahsedilmesinin de bunu gösterdiğini belirtirler.
Belam kimdir ayeti?
Kendisine kanıtlar (âyetler) verildiği bildirilen kişinin kim olduğu hususunda değişik yorumlar vardır. Müfessirlerin çoğunluğuna göre bu kişi İsrâiloğulları’ndan Bâûrâ (veya Eber) oğlu Bel’am’dır; buna göre âyetin asıl muhatabı da yahudilerdir. Bu kişinin adı Tevrat’ta Beor’un oğlu Bal’am olarak geçmektedir.