Kadının kendi kendini tatmin etmesi konusu, birçok farklı bakış açısından ele alınan tartışmalı bir konudur. Bu konuda genellikle ahlaki ve dini yargılar ön plana çıkar. Bazı inanç sistemleri ve toplumlar, kendi kendini tatmin etmeyi cinsel eylemlerle ilgili tabuların ihlali olarak görürken, diğerleri ise bireylerin bedensel ve cinsel gereksinimlerini karşılamalarının doğal bir eylem olduğunu savunurlar.
Birçok dini otorite, kendi kendini tatmin etmenin günah olduğunu öne sürerken, bu konuda farklı düşüncelere sahip olanlar da vardır. Bazı dini liderler, insanın bedeninin Allah’ın bir armağanı olduğunu ve bunun doğru şekilde kullanılması gerektiğini belirtirken, diğerleri ahlaki ve etik değerlerin çerçevesinde kendi cinsel eylemlerini yönetmeyi önemli görürler.
Bazı toplumsal tabular, kadının cinselliği hakkında yanlış ve olumsuz bir algıyı devam ettirebilir. Kadının kendi kendini tatmin etmekle ilgili olanaklara sahip olması, cinsellik hakkında daha sağlıklı bir algı ve bedenine olan saygıyı teşvik edebilir. Bununla birlikte, bazıları, kendi kendini tatmin etmenin sürekli bir zevk arayışı ve diğer insanlarla iletişim eksikliğiyle ilişkilendirilebileceğini düşünerek bu konuda olumsuz bir görüşe sahip olabilirler.
Sonuç olarak, kadının kendi kendini tatmin etmesi günah mıdır sorusu, kişisel, dini ve toplumsal inançlara dayanan derin bir tartışma konusu olmaya devam edecektir. Bu konuda net bir yanıt vermek oldukça zordur çünkü insanların inançları, değerleri ve topluma olan bakış açıları farklılık gösterir. Önemli olan nokta, kendi cinsel eylemlerimizi yönetirken sağlıklı ve sevgi dolu bir şekilde hareket etmektir.
Hem istimnâ yapma hem de bu fiilin ibadetlere etkisi konusunda erkek ve kadın aynı hükümlere tâbidir. Ancak kadınlarda meninin çıkması söz konusu olmayacağından cinsel doyuma ulaşmakla (orgazm) istimnâ hükmü sabit olur.
Hanbeli görüşü Hanbeli mezhebine göre, zina veya arzu baskısı altında olmadıkça, mastürbasyon yoluyla rahatlık aranmasına izin verilmez. Ahmed bin Hanbeli’ye göre mahkumlara, yolculara ve yasal eş bulmakta güçlük çeken kadın ve erkeklere caizdir. mastürbasyonun caiz olduğunu kabul eder.
İstimna, mastürbasyon demektir. Bu da, ne şekilde olursa olsun, kendi kendini tatmin ederek orgazma ulaşmak demektir. Bu iş, zevk için olursa haramdır. Sükunet bulmak, rahatlamak için olursa caiz, zina tehlikesi olursa, vacib olur.
Ensar ismi, Kuran’da olumlu bir şekilde anıldığı ve güzel bir anlam taşıdığı için caizdir.
Ensar bu anlamıyla Kur’an’da iki âyette (et-Tevbe 9/100, 117) muhacirlerle birlikte geçmekte ve Allah’ın her iki topluluktan da hoşnut olduğu belirtilmektedir.
Hz. Peygamber, Bedir savaşından sonra Selmân-ı Fârisî ile Ebu Derdâ’yı, hicretin 7. yılında da Habeşistan’dan Medine’ye dönen Cafer b. Ebu Talib ile Muâz b. Cebel’i kardeş ilan etmiştir.
Kur’an’da geçen Ensar ismi Mekke’den Medine’ye hicret olayından sonra Ensar kelimesi ortaya çıkmıştır. Dini anlamı bakımından Ensar Mekke’den Medine’ye hicret eden Müslümanlara Medine’de yer alan Müslümanların yardım etmesidir. Bu sayede sözlüklerde yardım eden anlamı olarak bulunmaktadır.25 Eyl 2023
Ensar (Arapça: أنـــــصــــار), Arapçada “yardım edenler, yardımcılar” demektir. Sıfat olarak, “herkesi seven, herkese yardım eden” demektir. Terim olarak, İslam dininin tarihsel gelişimi açısından büyük bir öneme sahip olan Hicret olayı ile bir topluluğa kimlik olarak terimleşmiştir.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…