Israil bayrağındaki yıldız, İsrail Devleti’nin sembolik bir temsili olarak bilinir ve bu bayrakta bulunan mavi yıldız halk tarafından Kral Davud’un mührü olarak tanımlanır. İsrail Bayrağı, mavi bir zemin üzerine yerleştirilmiş iki eşit yatay şeritten oluşur. Bayrağın üzerinde yer alan mavi yıldız, İsrail’in ulusal sembolüdür ve Yahudi halkının tarihî bağlantılarını temsil eder.
Mavi yıldız sembolü, Kral Davud’a atfedilen bir sembol olarak kabul edilir. İsrail bayrağının mührü olarak yer alması, bu sembolün İsrail Devleti’ne olan önemini ve Yahudilikle İsrail’in ilişkisini vurgular. Yıldızın altı köşeli olması da, geometrik bir şekle sahip olması yanında Kral Davud’un simgesi olarak değerlendirilir.
Yahudi halkı için Kral Davud, büyük öneme sahip bir figürdür. Miraculous fighter olarak bilinen Davud, Museviler arasında bir kahraman ve liderdir. Çok sayıda mit, efsane, şiir ve dua Davud üzerine yoğunlaşır ve bu nedenle semboller ve sembolik anlamlarla ilişkilidir.
İsrail bayrağının yıldız sembolü, İsrail Devleti’nin kuruluşundan bu yana kullanılmıştır ve ulusal kimliği temsil eder. Mavi renk, Yahudi halkının tarihinde ve kültüründe önemli bir yere sahiptir ve sembolik bir anlam ifade eder. Bayraktaki şeritler, Yahudi halkının birleştirilmesini ve İsrail Devleti’nin demokratik ve özgür bir toplum olarak temsil edilmesini amaçlar.
Kısacası, İsrail bayrağındaki yıldız, İsrail Devleti’nin sembolik bir ifadesidir. Kral Davud’un mührü olarak kabul edilen bu sembol, İsrail halkının büyük bir önem verdiği bir sembolik varlık olarak kabul edilir. Bu sembol, İsrail’in tarihî ve kültürel geçmişini temsil etmesinin yanı sıra ulusal bir kimlik ifadesidir.
Kabala inanışına göre Davud’un Yıldızı/Kalkanı uzayın 6 yönünü ve merkezini sembolize eder: Yukarı, aşağı, doğu, batı, kuzey, güney ve merkez. Bu tanım Sefer Yetzirah’taki tanımdan esinlenerek oluşturulmuştur.
Temel tasarımda, mavi veya bazen lacivert beyaz olan şeritler, Yahudi dua şalı olan Tallit’i (טַלִּית) tasvir etmektedir. Tam ortadaki sembol ise, 1897’de Birinci Siyonist Kongresi tarafından kabul edilen, bir Yahudi sembolü olan Davut’un Yıldızı’dır (Magen David, מָגֵן דָּוִד).
“Davut yildizi kutsal bir duadir ve bu yildizi, içindeki yazilarlarla birlikte, kötülükten-beladan korunmak için, evlerinizin kapilarinin arkalarina asabilir, sokaga çikmadan önce korunmak amaçli kendi üzerinizde tasiyabilirsiniz.. Yildiz, Islam dünyasinda “Mührü Süleyman” olarak ta bilinir.29 May 2019
Bu nedenle günümüzde bu sembolü taşımak ve bulundurmak câiz olmaz. Ayrıca, “Davut Yıldızı” demek yanlıştır ve doğrusu “Altı Köşeli Yıldız” denmesidir. Çünkü Hazreti Dâvûd’un (Aleyhisselâm) böyle bir yıldızı yoktur.14 Eyl 2022
Bunlar Büyük Melek Mikail, Büyük Melek Rafael, Büyük Melek Cebrail ve Büyük Melek Uriel’dir. Bununla birlikte, bazı Anglikan kiliselerinde yedi büyük meleğin tasvir edildiği vitraylar görmek mümkündür. Bu tasvir edilen büyük melekler, Mikail, Cebrail, Rafael, Uriel, Yofiel, Kamael ve Sadkiel’dir.
Müfessirler âyetin bağlamını dikkate alarak bu ifadeyi yukarıda anlatılan meleklerin üstünde, kendilerine “hamele-i arş” (arşın taşıyıcıları) denilen sekiz melek veya sekiz taşıyıcı olarak yorumlamışlardır (Elmalılı, VIII, 5322).
”Hamele-i Arş melekleri: Bu melekler dört tanedir.30 Mar 2021
Erzurumlu İbrahim Hakkı (ö.1780) “Allah dört büyük melek yaratmıştır, bunlar Arş`ı taşır, Hamele-i Arş denilen bu meleklere Kerûbiyyûn da denilmiştir. Allah`ın yanında bütün meleklerden daha üstün ve faziletlidirler. İsrafil de bu meleklerdendir, İsrafil diğer üçünden daha üstündür” der (bk.
Rabbimizin (CC) nice meleklerinden bir kısmı, ağırlığı çok büyük olan bu arşı taşır, onun etrafında bulunarak sürekli Allah’ı (CC) yüceltir ve müminlerin bağışlanmasını dilerler. Biz onları “arşı taşıyan melekler” olarak biliriz yani “hamele-i arş…”16 Eki 2021
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…