İslam Devleti’nin oluşturduğu donanmanın Akdeniz’e indirilmesinin ardından, fethedilen en önemli yerlerden bir tanesi Kıbrıs’tır. Halife Hz. Osman’dan Kıbrıs seferi için izin alan Şam Valisi Muaviye Kıbrıs’ı fethetmek için harekete geçmiş ve 649 yılında Kıbrıs fethedilmiştir.17 Oca 2023
İslam Devleti’nin oluşturduğu donanmanın Akdeniz’e indirilmesinin ardından, fethedilen en önemli yerlerden bir tanesi Kıbrıs’tır. Halife Hz. Osman’dan Kıbrıs seferi için izin alan Şam Valisi Muaviye Kıbrıs’ı fethetmek için harekete geçmiş ve 649 yılında Kıbrıs fethedilmiştir.17 Oca 2023
Osman döneminde ilk İslam donanması kurulabildi.27 Nis 2021
Kıbrıs asilleri de Osmanlılar’la yakın temas kurmuşlardı. Venedik idaresi boyunca Kıbrıs’ı tehdit eden Osmanlılar’ın baskısı 1546’dan sonra daha da arttı ve nihayet II. Selim zamanında ada fethedildi (1571). Belâzürî, Fütûh (Fayda), s. 168, 218-226, 245.
Halife Osman döneminde Suriye Valisi Muâviye b. Ebû Süfyân, yıllardan beri Bizans’a karşı Anadolu’da karadan yürütülen savaşların yanı sıra denizden de hücuma geçmenin kaçınılmaz olduğunu görerek Kıbrıs’a bir donanma gönderilmesi hususunda halifeyi ikna etti (27/648).
Değerli kardeşimiz, Vehhabilik bir din veya İslam dışı bir mezhep değildir. Kendisine Vehhabi diyen imamların arkasında namaz kılmanın hiçbir sakıncası yoktur. Hatta Mukaddes beldelerde imamların Vehhabi olduğu bahanesiyle cemaate uymamanın büyük kaybı ve fitne çıkarma ihtimalinden de dini sorumluluğu vardır…19 Nis 2023
Dinen asla dönmeyi hedefleyen ve ehli sünnet dinin ıslahını hedef alan bu akım, muvahhid ve tevhid akımıdır. Kuran ve sünnet eksenli ehli sünnet anlayışını kabul eden ve dinin ilk hali ile yaşanabileceğini kabul eden bir akımdır.8 Tem 2021
Sapık din adamı ibni Teymiye’nin fikirleri ile Hempher’in yalanlarının karışımına Vehhabilik denir. Mirat-ül-Haremeyn kitabının basıldığı 1888 senesinde Necd emiri, Abdullah bin Faysal idi. Aşağıdaki bilgilerin çoğu Mirat-ül-Haremeyn’den alınmıştır: Mehmed’in babası Abdülvehhab, iyi bir müslüman idi.
– Allah yarattıklarına benzemez. …
– Allah mekandan münezzehtir. …
– İstiva. …
– Allah’ı hareketten tenzih etmek. …
– Allah’ın kelamı …
– Önceki âlimleri kötülemek. …
– Müslümanı tekfir etmek. …
– Cehennem sonsuzdur.
Muhammed bin Abdülvehhâb kendi düşüncelerini Kur’an ve Hadislerde olmayan her şeyin reddi, esas İslam’a dönüş olarak tanımlar. Abdülvehhâb’ın etkilendiği İbn Teymiyye ve Ahmed bin Hanbel gibi İslam alimlerinin düşüncelerinin ve şirk olarak görülen şeylere karşı duruşlarının etkisi Vehhabîlik akımında baskındır.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…