Hüvel Hallakul Baki, “Her şey yok olacak, sadece Allah sonsuzdur” anlamına gelen bir ifadedir. Bu ifade İslam inancında Allah’ın ezeli ve ebedi olduğunu, yaratılmış her şeyin ise geçici ve yok olacağını vurgular.
İslam dinine göre, Allah ezeli bir varlık olarak kabul edilir. O, hiçbir başlangıcı ve sonu olmayan, sınırsız bir varlıktır. Diğer taraftan, yaratılmış her şeyin sonlu olduğu ve bir gün yok olacağı kabul edilir. İşte Hüvel Hallakul Baki ifadesi de bu gerçeği temsil eder.
Bu ifade, insanlara dünyadaki geçici varoluşunun farkına varmaları ve sonsuz olan Allah’a yönelmeleri gerektiğini hatırlatır. Dünyadaki maddi varlıkların, güzelliklerin ve zevklerin geçici olduğunu, gerçek mutluluğun ancak Allah’a yönelerek elde edilebileceğini ifade eder.
Ayrıca Hüvel Hallakul Baki ifadesi, insanlara Allah’ın sonsuz kudretine ve her şeyi yoktan var edebilme gücüne dikkat çeker. Allah, yok olmuş bir şeyin yerine yeniden yaratmayı, hatta mevcut var olanı dönüştürmeyi bile dilediğinde buna gücü yetendir.
Öte yandan, bu ifade insanlara dünyayla bağlarını kesip, fiziksel zevklere olan aşırı bağımlılıktan kurtulmalarını ve gerçek mutluluğun maneviyatta ve ahirette olduğunu anlamalarını sağlar. Allah’a yönelmek, insanı geçici dünyanın kaygılarından kurtarır ve ebedi mutluluğun kapılarını aralar.
Sonuç olarak, Hüvel Hallakul Baki ifadesi, İslam inancında Allah’ın ezeliliğini ve her şeyin geçici olduğunu vurgulayan önemli bir ifadedir. Bu ifade, insanları dünyevi zevklerden sıyrılmaya, Allah’a yönelmeye ve gerçek mutluluğun ancak O’nda bulunduğunu anlamaya teşvik eder.
“Hüve’l-bâkī” (ölümsüz ve ebedî olan sadece O’dur) ifadesi, insana bir yandan Allah’ın üstün kudret ve ebedîliğini hatırlatırken öte yandan kulun fâniliğini ve onun ölüm karşısındaki aczini dile getirmekte, dolayısıyla hakiki saadetin ancak Allah’a teslim olmakla gerçekleşebileceğini belirtmektedir.
Semavi dinler için mezar taşı cenaze törenlerinde gelenekseldir. Yahudilik, Hristiyanlık, Bahailik ve İslam için genel olarak kullanılır. Mezar taşı üzerine yazılan kimlik bilgileri bölgelere göre değişmektir. Genellikle isim, soyisim, ölüm tarihi, dinin sembolü, dua ve ölüm tarihi yazar.
Bu ibare genellikle, kabirlerin baş ucuna dikilen taşlardaki (baş taşı) kitâbelerin en üst kısmına ölümden hiç kimsenin kurtulamayacağını anlatmak amacıyla yazılmış olup aynı zamanda ölüm karşısında geride kalanların acısını hafifletmekte, ayrıca, “O verdi, O aldı”; “O’ndan geldik, O’na döneceğiz” gerçeğini de …
Tarikat pîrlerinin veya tarikatın büyük şeyhlerinin ikamet edip irşad faaliyetlerini sürdürdükleri veya kabirlerinin bulunduğu merkezî tekke anlamında bir tasavvuf terimi. Bir tarikatın veya tarikat kolunun merkezi durumunda olan büyük tekkelere verilen isimlerden biri.
Bazı İslâm devletlerinde hükümdar kapısı veya padişah sarayı karşılığında kullanılmış olan tabir.
Bir şeyhin yönetiminde tasavvuf eğitiminin verildiği mekân.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…