Bu rivayetlerde umumiyetle Hacerülesved’in cennetten indirildiği, Nûh tûfanı sırasında Ebû Kubeys dağında korunduğu ve Hz. İbrâhim’in Kâbe’yi inşası esnasında oradan getirilerek yerine konulduğu ifade edilmektedir.
Hacerü’l Esved taşı, 30 santimetre civarında bir çapa sahip olan oval bir taştır. Rengi çok koyu bordodur. Siyaha yakın bir tonda olması nedeniyle “siyah taş” anlamına gelen hacerü’l esved adıyla anılır. Kabe’nin duvarında, yerden 1,5 metre kadar yükseklikte bulunur.20 Oca 2021
İnanç Deylemî’nin Enes’ten rivayet ettiğine göre, İslâm Peygamberi şöyle demiştir: “Hacer-ü’l Esved, Allâh’ın sağıdır/sağ elidir, bu taşa el süren kimse, Allah’a isyan etmeyeceğine dair biat etmiş/söz vermiş olur.” Günümüzde bu ifadenin mecaz/metafor bir ifade olduğuna inanılır.
el-Hacerü’l-esved terkibi Arapça’da “siyah taş” anlamına gelir. Yerden 1,5 m. kadar yükseklikte bulunan, yaklaşık 30 cm. çapında ve yumurta biçimindeki bu taşın siyaha yakın koyu kırmızı renkte olması sebebiyle böyle adlandırıldığı anlaşılmaktadır.
HACERÜ’L ESVED TAŞININ ÖZELLİKLERİ NELERDİR Yerden yaklaşık olarak 1.5 metre yükseklikte bulunur. Hafif kırmızı ve sarı damarcıkları olan oldukça parlak siyah bir taştır. Hacerü’l Esved, Arapça “siyah aş” anlamına gelmektedir. Hacer taş, esved ise siyah demektir.1 Nis 2019
İrade Kavramı İrade kişinin kendi ile ilgili her alanda davranışlarını ve düşüncelerini ayarlayabilmesidir. Kişinin davranışlarının süresini, sıklığını, yoğunluğunu ayarlaması ve farklı durumlara göre davranışlarını durdurması, başlatması veya ertelemesi gibi kabul gören davranışlar sergilemesi durumudur.22 Ara 2022
Buna göre cüz’i irade insanın kendi yaptıklarıyla kaderini belirlemesidir. Külli irade ise Allah’ın belirlediği kader olarak ifade edilmektedir.
İrade kişinin kendi ile ilgili her alanda davranışlarını ve düşüncelerini ayarlayabilmesidir. Kişinin davranışlarının süresini, sıklığını, yoğunluğunu ayarlaması ve farklı durumlara göre davranışlarını durdurması, başlatması veya ertelemesi gibi kabul gören davranışlar sergilemesi durumudur.22 Ara 2022
Buna göre cüz’i irade insanın kendi yaptıklarıyla kaderini belirlemesidir. Külli irade ise Allah’ın belirlediği kader olarak ifade edilmektedir.
İrade kısaca harekete geçme gücü ve yeteneğidir, fiilin gerçekleştirilmesinde belirleyicidir. İrade kişiyi fiile yönlendirmekte, fiil de iradeye bağlı olması bakımından gerçekleşme imkânı bulmaktadır. Her ne kadar irade fiilden önce geliyorsa da fiil sürecinde de onunla birlikte olan, onunla bütünleşen bir faaliyettir.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…