Ancak kadınlarda meninin çıkması söz konusu olmayacağından cinsel doyuma ulaşmakla (orgazm) istimnâ hükmü sabit olur. Yani erkekte meninin çıkması, kadında orgazmın gerçekleşmesi halinde istimnâ gusül yapmayı gerektirir. Aksi takdirde gusül gerekmez ve bunun ibadetlere de bir etkisi yoktur.
Kişi kendi veya başkasının oturağına veya tenasül uzvuna dokunması ile gusül abdesti bozulmaz. Maliki ve Şafii mezhebine göre de gusül abdesti geçerlidir. Ancak ibadet etmek istediği zaman yeniden abdest alması gerekir; guslü ise tamamdır.9 באוג׳ 2016
Sünnette kesilen deriye kadar duhul olması halinde ise, boşalma olsun olmasın, her ikisine de gusül gerekir. Rasûlüllah Efendimiz: “iki sünnet yeri karşılaştığında gusletmek gerekir”,( Müslim, hayz 22; Benzer hadisler Buharî, Ebû Davûd, Nesefi ve ibn Mâce`de de vardır.
Birini el ile tutmak, okşamak veya bakmak neticesinde cinsel doyuma ulaşırsa gusül gerekir. Bu durum, erkek için de kadın için de böyledir. Rü’yada ihtilâm olduğu halde, dışarı meni akmamışsa gusül gerekmez. Kadın ihtilam olur da meninin dışarı çıktığını görmese ihtayatten güsletmesi daha iyidir.9 באוג׳ 2016
Binâenaleyh söz konusu “vedi” ve “mezi”den dolayı gusül gerekmez. Şehvetten dolayı kadından gelen ıslaklığa ise “kazi” denilmektedir. Bundan dolayı sadece abdest bozulur, ancak orucu bozmaz ve gusül gerekmez. Kişiden gelen sıvı meni ise gusül abdesti alması gerekir; mezi veya vedi ise abdest bozulsa da gusül gerekmez.20 בספט׳ 2019
4.) Hz. Peygamber’den (s.a.s.) hacamatın herhangi bir muayyen vakitte veya günde yapılıp yapılmamasına dair emir ve yasağı vârid olmamıştır. 5.) Hacamatın uygu- lanması abdesti bozar, orucu bozmaz.30 במאי 2021
Hayvansal gıdaların hemen hepsinde protein olup hacamat tedavisinden önce ve sonra, ideal olan 36- 48 saat, zorunlu durumlarda 24 saat süren hayvansal gıdaların yenilmemesi önerilmektedir.
Hanefi mezhebine göre orucun bozulması için dışarıdan vücuda bir besinin ya da sıvının alınması gerekir. Kan verme durumunda dışarıdan bir sıvı alınmadığı için orucu bozan hallerden sayılmamaktadır. Hanefi mezhebine mensup kişiler oruçluyken kan verip sağlık kontrollerini geciktirmeden yaptırabilir.
Peygamber (s.a.s.), “Hacamat yapanın ve yaptıranın (vücuttan tedavi maksadıyla kan alanın ve aynı amaçla vücudundan kan aldıranın) orucu bozulur” (Ebû Dâvûd, Savm, 28 [2367, 2370-2371]; İbn Mâce, Sıyâm, 18 [1680]) buyurmuştur.
Oruç tutarken hacamat tedavisinin uygulanabileceğine de değinen Dr. Koran, şöyle devam etti: Hacamat tedavisinde vücuda herhangi bir gıda, vücudu besleyen destek maddeleri ya da kimyasal madde verilmez. Aksine vücudu temizleyen bir yöntem olduğu için ramazan ayı süresinde de uygulanmasında sakınca yoktur.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…