Erkek hürriyet terimi, kadın hürriyet gibi bir kavram olup cinsiyet eşitliği ve özgürlük konularını ele almaktadır. Toplumda kadınların haklarının savunulması ve erkeklerle eşit şartlarda yaşama hakkına verilen bir isimdir. Erkek hürriyeti erkeklerin sosyal, ekonomik, siyasi ve kültürel hayatta özgür olma ve eşit bir şekilde haklara sahip olma arzularını ifade etmektedir.
Erkek hürriyeti, geleneksel cinsiyet rollerine meydan okuyarak erkeklere yeni bir kimlik ve yaşam biçimi sunmaktadır. Erkekler, kadınların yeteneklerine, fikirlerine ve başarılarına değer veren bir toplum inşa etme amacı güderler. Eşitlik fikirleri erkeklerin de toplumun bir parçası olduğunu ve onların da duygusal ve sosyal ihtiyaçları olduğunu kabul eder.
Erkek hürriyeti, toplumsal cinsiyet normlarına uygun davranma baskısını kaldırmak ve erkeklerin de duygusal zorluklar yaşayabileceğini ve hissetme özgürlüğüne sahip olması gerektiğini vurgular. Bu süreçte erkekler, geleneksel maskülenlik normlarından arınarak duygusal açıdan daha sağlıklı bir yaşam sürmeye çalışırlar.
Erkek hürriyeti aynı zamanda toplumda erkek şiddetine, cinsiyet ayrımcılığına ve aşırı maskülenlik normlarına karşı bir savaşı temsil eder. Erkekler, kadınlarla eşit şartlarda çalışma yaşamında yer almalı ve aile hayatında eşit sorumluluklar taşımalıdır.
Sonuç olarak, erkek hürriyeti kavramı erkeklerin kadınlarla eşitlik ve özgürlük temelinde yaşama hakkını ifade eder. Erkeklerin duygusal, sosyal, ekonomik ve siyasi olarak özgür olma arzusunu yansıtan bu kavram, toplumu dönüştürmeyi ve cinsiyet eşitliğini sağlamayı hedeflemektedir.
Bir başka telakkisine göre ise her erkeğe 4000 bâkire, 8000 dul ve ayrıca niteliği belirtilmeyen 500 olmak üzere 12.500 hûri verilecektir. Kur’ân-ı Kerîm’de âhiret mutluluğu hem maddî hem mânevî-ruhî çerçevede tasvir edilmiştir; benzer yaklaşım hadis metinlerinde de görülür.
Hadislerde huriler cennet ehli erkeklere sunulan güzel, şeffaf vücutlu kadınlar olarak tasvir edilir. Kendileriyle her ilişki sonrasında tekrar bakire olurlar. Bir erkek bunlardan bir günde istediği kadarını ziyaret eder.
Ayrıca erkeğe 72 huri ödülünün verileceği yönündeki tez Kur’an tarafından desteklenmemektedir. Dünyadan gelmiş eşlerin huri olarak nitelenmesi bazı hadislerde de vardır. saklanmış berrak yumurtalar gibidirler. Saffat, 37/48-49.
Aslı “RHM / Rahm”dır. Allah’ın adı ise, hâ harfinin uzatılmasıyla; “Rahîm”dir. Bununla beraber, her iki kelimenin kök harfleri aynıdır (RHM). İnsanın yaratıldığı merkez olan rahm/rahim ile Allah’ın Rahman ve Rahîm isimlerinin kök harflerinin aynı olmasının hikmetlerinden biri, merhamet kavramında yoğunlaşır.15 Eyl 2009
Esmâ-i hüsnâ eserlerinin hemen hepsinde Abdullah b. Abbas’a nisbet edilen, “Rahmân ve rahîm şefkat ve merhamet (rikkat) ifade eden Allah’ın iki ismi olup her biri ötekinden daha rakiktir” sözü de bunu anlatır.
Sözlükte acımak, esirgemek, korumak, affetmek, bağışlamak, merhamet etmek gibi manaları barındıran ve rahmân gibi r-h-m- (.م.ح.ر) kökünden türeyen38 rahîm kelimesi, çok merhamet edici anlamında sıfat-ı müşebbehe veya mübalağalı ism-i fâildir.
Besmelede ve Kur’ân-ı Kerîm’in ilk suresi Fâtiha’da kendisini Rahmân ve Rahîm olarak tanıtan Allah, kullarına nimet veren, acıyan ve onları bağışlayandır. Allah’ın mahlûkata Rahmân ismiyle tecelli edip rahmet etmesi, kul için her türlü ihtiyacı gidermeyi irade etmesi manasınadır.
Rahîm (Arapça الرحيم), İslam’da bir kavram olan ve Kur’an’da geçen Allah’ın 99 adından biridir.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…