Allah’ın her şeye gücü yeter sıfatı, İslam inancında Allah’ın kudret ve gücünün sınırsızlığını ifade eden önemli bir sıfattır. Bu sıfat, Allah’ın her şeyin yaratıcısı ve üzerinde mutlak bir egemenliği olduğunu vurgular.
Allah’ın her şeye gücü yeter sıfatı, Kur’an-ı Kerim’de birçok kez vurgulanmıştır. Örneğin, Allah’ın ölü toprağını canlandırarak bitkileri çıkardığı, gökyüzünü yükselttiği ve insanlara rızık olarak gökten su indirdiği belirtilir. Bu mucizeler, Allah’ın sınırsız gücünü ve her şeye kadir olduğunu gösterir. Ayrıca, Allah’ın her şeyi yaratması ve kontrol etmesi, başka hiçbir varlığın O’nun gücüne ulaşamayacağını anlatır.
Allah’ın her şeye gücü yeter sıfatı, İslam’ın monotheistik yapısıyla da ilişkilidir. İslam inancına göre Allah, tek ve biriciktir. O’nun gücü, O’nun yaratıcı ve üstün konumunun bir göstergesidir. Bu sıfat, Allah’ın kulları üzerindeki kudretini ve O’nun merhametli, adil, hikmet sahibi olduğunu hatırlatır.
Allah’ın her şeye gücü yeter sıfatı, insanlara umut ve teslimiyet verir. İnsanlar, herhangi bir konuda yardıma ihtiyaç duyduklarında Allah’a güvenebilirler. Bu sıfat, insanların yaşadıkları güçlüklerle başa çıkmasına ve iç huzurunu sağlamasına yardımcı olur. İnsanlar, Allah’ın gücü karşısında çaresiz olduklarını fark ederek, O’na olan bağlılıklarını artırabilirler.
Sonuç olarak, Allah’ın her şeye gücü yeter sıfatı, İslam inancında Allah’ın sınırsız gücünü ve egemenliğini ifade eder. Bu sıfat, Allah’ın yaratıcı ve tek olduğunu vurgularken insanlara umut ve teslimiyet sağlar. İnsanlar, Allah’ın gücüne güvenerek yaşamlarını sürdürebilir ve O’na olan bağlılıklarını artırabilirler.
Kelâm ilminde “Allah’ın yaratması”, hem de bir şeyi “yoktan yarat- ması”, “tekvin” kelimesi ile ifade edilmiştir.
Kur’ân-ı Kerim’de Allah’ı nitelemek üzere bu kökten “Kâdir”, “Kadîr” ve “Muktedir” olmak üzere üç ayrı vasıf kullanılmıştır. Bu isimler, sırası ile giderek zenginleşen bir muhteva ve güce sahiptir.26 באפר׳ 2019
“Görmek, bilmek, sezmek; görme duyusu ve göz” mânalarına gelen basar, Cenâb-ı Hakk’ın görmeye konu olan şeyleri tam olarak idrak ettiğini ifade eden bir kemâl sıfatıdır.
Âlemin yaratılmışlığı (hudusu) ve bir yaratıcıya olan ihtiyacı ortada olduğuna göre, Allah’ın tekvîn sıfatının var olması zorunludur. Mâturîdî Gelenek Tekvîn Sıfatını Allah’ın subuti sıfatlarından birisi olarak görmüştür ve O’nun yoktan yaratıcılığını ifade etmek için kullanmıştır.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…