“Allah her şeyi görür” ifadesi, İslam dininin en temel inançlarından biridir ve Allah’ın sıfatlarının bir tanesini ifade eder. Bu özellik, İslam inancına göre Allah’ın her şeyi kuşattığı, hiçbir şeyin O’ndan gizlenmediği ve O’nun gözetimi altında olduğu anlamına gelir.
“Allah her şeyi görür” sıfatı, Allah’ın kudret, bilgi ve hikmetinin derin bir göstergesidir. İnancımızda Allah’ın her şeyi bilen ve her şeyi gören bir varlık olduğu kabul edilir. Bu sıfat, O’nun her anımızı, her düşüncemizi, her hareketimizi gözlemlediğini ve hiçbir şeyin O’ndan gizlenemeyeceğini vurgular.
Bu sıfatın hayatımızdaki önemi oldukça büyüktür. İnsanlar genellikle başkalarının gözetimi altında olduklarında daha disiplinli ve ahlaki davranışlar sergilerler. Aynı şekilde Allah’ın her şeyi gördüğünü bilmek, insanların yaşamlarını daha dikkatli şekilde sürdürmelerine ve günah işlemekten çekinmelerine yardımcı olur.
“Allah her şeyi görür” ifadesi, insanlara Allah’ın adalet ve rahmet sıfatlarının bir yansımasıdır. İnsanlar, bu inançla adaletin ve rahmetin her an gözetlendiğini ve Allah’ın herşeye şahit olduğunu bilirler. Bu bilinç, insanların Allah’a karşı sorumluluklarını ve diğer insanlara karşı davranışlarını denetlemelerine ve daha güzel ahlaki değerlerle yaşamalarına yol açar.
Genel olarak, “Allah her şeyi görür” ifadesi İslam dinindeki temel inançlardan birisidir ve Allah’ın sıfatlarının bir parçasıdır. Bu sıfat, Allah’ın her şeyi kuşattığını, hiçbir şeyin O’ndan gizlenemediğini ve O’nun gözetiminde olduğunu vurgular. İnsanlar için bu sıfatın hayati bir önemi vardır, çünkü insanlar Allah’ın gözetimi altında olduklarının farkındalığıyla daha disiplinli ve ahlaki davranışlar sergilerler. Ayrıca, adaletin ve rahmetin her an gözetlendiği bilinciyle insanlar sorumluluklarını yerine getirirler ve daha iyi bir yaşam biçimi benimserler.
8- Tekvîn: Allahü teâlâ yaratıcıdır. Ondan başka yaratıcı yoktur. Her şeyi O yaratır.
Allah’ın sıfatları, zati ve subuti olmak üzere iki kısımdır. Zati Sıfatlar: Vücud, Kıdem, Beka, Vahdaniyet, Muhalefetün’lil-havadis, Kıyam bi-Nefsihi. Subuti Sıfatlar: Hayat, İlim, Semi’, Basar, İrade, Kudret, Kelam ve Tekvindir.
1- Kudret: Evreni yoktan var eden Allah’ın her şeye gücü yeter. Bir şeyin olmasını istediğinde ”Ol” der ve olur.10 באפר׳ 2023
– Hayat: Allah’ın diri bir şekilde vardır ancak bu varlığı insanlar göremez. …
– İlim: Allah, her şeyi bilen ve görendir. …
– Semi: Allah’ın her şeyi işitmesini ifade eden sıfattır. …
– Basar: Allah her şeyi görendir. …
– Kudret: Allah’ın gücü sonsuzdur. …
– İrade: Allah’ın izni olmadan hiçbir şey gerçekleşmez.
Kübreviyye’nin, Seyfeddîn-i Bâharzî’nin Delhi’ye gönderdiği halifesi Necîbüddîn-i Firdevsî tarafından kurulan Firdevsiyye kolu VII. (XIII.) yüzyılın sonlarında Delhi, Bihâr ve Bengal’de yayılmıştır. Necmeddîn-i Kübrâ’nın tarikata yaygınlık kazandıran en önemli halifesi Radıyyüddin Ali Lala’dır.
Necmeddin Kübra Hazretleri türbesi bugün Aksaray ili Çevlaki Mahallesi’nde Maraşlıoğlu Cami karşısında ziyaret edilebilmektedir.
Kübreviyye tarikatı KAYSERİ için özel bir mekândır. Necmeddin DAYE – Mevlana’nın babası Bahaddin Veled ve Seyyid Burhaneddin Muhakkık TİRMİZÎ bu tarikatın Anadolu’daki temsilcileridir. Ve halkın yaşamını tasavvufi hayatını derinden etkilemişlerdir.
Mutasavvıf, Kübreviyye tarikatının Bâharziyye kolunun kurucusu. Kübreviyye tarikatının Hemedâniyye kolunun kurucusu, Keşmir’in İslâmlaşmasında önemli tesiri bulunan sûfî. Kübreviyye’nin Seyyid Muhammed Nurbahş’a (ö. 869/1464) nisbet edilen bir kolu. Kübreviyye’nin Nûriyye kolunun kurucusu.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…