“Yedi Melek” kavramı, birçok farklı inanç ve mitolojide yer alan bir motif olarak karşımıza çıkar. Bu makalede, “Yedi Melek” kavramının çeşitli kültürel ve dini bağlamlarda nasıl tanımlandığına ve yorumlandığına odaklanılacaktır.
İlk olarak, Yahudi-Hristiyan geleneğinde, “Yedi Melek” genellikle İbrani Kutsal Kitabı’nda yer alan melekler anlatılırken bahsedilen yedi ana meleği ifade eder. Bu melekler arasında Mikail, Cebrail, Azrail, İsrafil, İsrakim, Raziel ve Uriel en önemlileridir. Bu melekler, Tanrı’nın emirlerini iletmek, insanlara koruma sağlamak ve evrenin düzenini sürdürmek gibi görevleri yerine getirirler.
İslam inancında ise, “Yedi Melek” kavramı biraz farklı bir şekilde ele alınır. Bu inanışa göre, melekler arasında liderlik yapan yedi ana melek bulunur. Cebrail, Mikail, Azrail, İsrakil, İsrail, İsrafil ve Yaaser bu yedi meleklerin isimleridir. İslam’a göre, bu melekler de Tanrı’nın emirlerini iletmek, insanların hayatlarını yönlendirmek ve son gün olaylarının gerçekleşmesinde önemli görevler üstlenmekle sorumludurlar.
Antik Mısır mitolojisinde de, “Yedi Melek” anlayışı farklı bir şekilde yer alır. Burada, yedi tanrının önde gelen melekleri temsil ettiği düşünülür. Örneğin, Horus’un meleği Mehyit ve Seth’in meleği Anubis bu kavramın bir örneğidir. Bu melekler, insanların dualarını taşımak ve tanrısal buyrukları yerine getirmek gibi önemli görevlere sahiptirler.
Sonuç olarak, “Yedi Melek” kavramı birçok inanç ve mitolojide ortaya çıkan önemli bir motif olarak karşımıza çıkar. Yahudi-Hristiyan, İslam ve Antik Mısır mitolojilerinde farklı şekillerde yorumlanan bu kavram, meleklerin tanrısal emirleri taşıyan ve insanların yaşamlarını etkileyen önemli varlıklar olduğunu vurgular. Her geleneğe göre farklı isimler ve görevlerle temsil edilen yedi melek, inananlar için yüce birer varlık olarak kabul edilir.
Kirâmen Kâtibîn melekleri, İslam’a göre, iki tanedir. Bu meleklerden biri kişinin solundadır ve kötü davranışlarını yazar, diğeri ise kişinin sağındadır ve iyi davranışları yazar.
“Hatırla ki insanın hem sağında hem solunda oturan ve onun amellerini tesbit etmekte olan iki de (melek) vardır. O bir söz atmaya dursun, mutlaka onun yanında hazır olan gözcü(melek)vardır.” (Kâf, 50/17-18).
Kirâmen Kâtibîn, İslam dininde, insanların sağ ve solunda bulunup yapılan iyi ve kötü davranışları tespit edip, yazan meleklere verilen isimdir. Kirâmen Kâtibîn melekleri, İslam’a göre, iki tanedir.
Anlamı ”yazıcı melekler” olan Kiramen Katibin, insanın sağ ve sol omzunda bulunur. Sağ omuzda bulunan meleğin adı Rakib’dir ve insanın sevaplarını yazar. İnsanın sol omzunda bulunan melek ise günahları yazar. Bu meleğin adı ise Atid’dir.29 Eki 2021
Hicri 150 (MS.767) senesinde Gazze’de doğup, hicri 204 (MS.820)’de Kahire’de 54 yaşında öldü. Kabri, Kurafe kabristanlığında büyük bir türbe içindedir. Doğumundan kısa bir süre sonra babası ölmüştür. Annesi onu iki yaşında, asıl memleketleri olan Mekke’ye götürmüş ve orada büyütmüştür.
ŞAFİİ MEZHEBİ NASIL ORTAYA ÇIKMIŞTIR? Mekke, Bağdat ve Mısır’da yetiştirdiği seçkin talebeleri onun eserlerini okuttular, görüşlerini ve diğer fakihlerle olan ihtilâflarını naklettiler. İşte bu öğrencilerin gittikçe genişleyen ders halkaları neticesinde Şâfiî mezhebi ortaya çıkmış oldu.14 Oca 2019
İmam Şafii Filistin’de Gazze Şehrinde miladi olarak 767 yılında ve hicri olarak 150 yılında doğmuştur. Babasının adı İdris’tir. Babası bir gün iş nedeni ile Gazze’ye gitmiş fakat Gazze’deyken vefat etmiştir. İmam Şafii’nin soyu Muhammed (s.a.v.) ile Abd-i Menaf’ta birleşmektedir.30 Nis 2020
Dört büyük Sünni mezhebinden biri olan Şafii’nin kurucusu İmam Şafii, vefatının 1199. yılında yad ediliyor. AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, asıl adı Muhammed bin İdris bin Abbas eş-Şafii olan İmam Şafii’nin baba tarafından soyu, Hz. Muhammed’in dördüncü kuşaktan dedesi Abdülmenaf’a dayanıyor.20 Oca 2019
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…