I. Balkan Savaşı’ndan sonra özellikle Bulgaristan’a diğer Balkan Devletlerine göre daha fazla toprak aldığı için bu duruma Sırbistan ve Yunanistan karşı çıkmıştır. İki devlet bir araya gelerek Bulgaristan’a saldırmışlardır. Bu sebeple de artık yeni bir savaş yani II. Balkan Savaşı ortaya çıkmıştır.29 באוג׳ 2023
Osmanlı Devleti Trablusgarp Savaşı’nda iken, bu dört Balkan ülkesi Osmanlı Devleti’nden Makedonya için birtakım ıslahatlar yapılmasını talep etmişler fakat bu talep Osmanlı Devleti tarafından reddedilmiştir. Yaşanan bu gelişmelerin ardından Karadağ; 8 Ekim 1912 tarihinde Osmanlı Devleti’ne savaş ilan etmiştir.
Haziran 1913 ortalarında Sırplarla Yunanlılar, Bulgarlara karşı anlaştılar. Bulgar Ordusu, 29-30 Haziran 1913 gecesi, Makedonya’da Sırp ve Yunan Ordularına, arkasından da Romanya Bulgaristan’a saldırdı ve böylece İkinci Balkan Savaşı başlamış oldu.
Balkan Savaşları, Osmanlı İmparatorluğu’nun Balkanlardaki 8 Ekim 1912 – 10 Ağustos 1913 arasında dört devlete karşı yaptığı savaşlardır. Çatışmaların temel nedeni Bulgaristan Krallığı ile Sırbistan Krallığı’nın Balkanlarda hızlanan yayılma faaliyetleridir.
Birinci Balkan Savaşı, 7 Ekim 1912-30 Mayıs 1913’te Bulgaristan Krallığı, Sırbistan Krallığı, Yunanistan Krallığı ve Karadağ Krallığı’ndan oluşan Balkan Birliği’nin Osmanlı Devleti’ne karşı başlattığı savaş.
Vitir namazını kılmak vaciptir. Bu sebebten terketmek caiz değildir, mesuliyeti gerektirir. Kasten veya unutarak kılınmayan vitir namazını kaza etmek de vaciptir. Şafii mezhebine göre vitir namazı sünnet olduğundan, terkedilmesi günah olmasa da büyük sevab kaybıdır. Kasten terketmek doğru değildir.9 באוג׳ 2016
Vitir namazı Ebû Hanîfe’den gelen ve Hanefî mezhebinde tercih edilen görüşe göre vâcip, Ebû Yûsuf ve İmam Muhammed’in de aralarında bulunduğu fakihlerin çoğunluğuna göre ise müekked sünnettir.
Şafii mezhebine göre vitir namazı sünnet olduğundan, terkedilmesi günah olmasa da büyük sevab kaybıdır. Kasten terketmek doğru değildir. Yatsı namazının son sünnetini terketmek günah değildir. Ancak müekked sünnet olduğu için kasten terketmek hoş değildir.9 באוג׳ 2016
Vitir namazı alimlerin cumhuruna göre müekked bir sünnettir ancak bazı fıkıh alimleri onu vacip görmüştür. Bu bağlamda aşağıdaki hadis vitir namazı vacip olmadığına dair bir delildir. Nevevi Rahimehullah şöyle dedi: “Bu hadisten anlaşıldığına göre vitir namazı vacip değildir.”
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…