Sağ el sol elin bileği üzerine, yahut ona yakın bir yere konur. Bunun dayandığı delil daha önce de geçmiş bulunan İbni Hacer’in hadisidir. Biliyoruz ki bilek, kolun başparmağı takib eden eklem tarafıdır. Fakat Hanefilere göre, sağ elin iç kısmı, sol elin üst kısmı üzerine konur.20 Tem 2022
Sağ el sol elin bileği üzerine, yahut ona yakın bir yere konur. Bunun dayandığı delil daha önce de geçmiş bulunan İbni Hacer’in hadisidir. Biliyoruz ki bilek, kolun başparmağı takib eden eklem tarafıdır. Fakat Hanefilere göre, sağ elin iç kısmı, sol elin üst kısmı üzerine konur.20 Tem 2022
Resûlullah (s.a.v.), “sağ elini, sol elinin üstüne, (bazen) bileğe, (bazen de) kolunun üstüne koyardı.( Ebu Davud, Nesai, İbn Huzeyme (1/54/2) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir. İbn Hibban da sahihtir demiştir (485))… “Sahabelerine de bunu emretmiştir.”. Malik, Buhari, Ebu Avane..
“Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- namazda oturduğu zaman, ellerini dizlerinin üzerine koyar, baş parmağını takip eden sağ (şehâdet) parmağını yukarı kaldırır ve onunla duâ eder, sol elini de açık bir halde sol dizinin üzerine koyardı.” “… namazda oturduğu zaman” sözü, genel veya mutlaktır.
Fakat Hanefilere göre, sağ elin iç kısmı, sol elin üst kısmı üzerine konur. Bu durumda baş parmak ile küçük parmak bilek üzerinde halka yapılır. Kadınlara gelince iki elini göğsü üzerine halka yapmaksızın koyarlar. Çünkü bu durum kadınların tesettürleri ile ahenk teşkil eder.20 Tem 2022
Vehhabîlik (Arapça: الوهابية, al-Wahhābiyyah), ya da Vahhabizm, İslam’a bağlı Sünni-Hanbelî mezhebinin bir altkolu olan ve 18’inci asırda Muhammed bin Abdülvehhâb tarafından başlatılmış fikir akımıdır.
Vehhâbîliğin kurucusu, Arabistan’ın Necid bölgesindeki Uyeyne’de Hanbelî kadısının oğlu olarak 1115 (1703) yılında dünyaya gelen Muhammed b. Abdülvehhâb’dır.
XVIII. yüzyılda dinî bir hareket olarak ortaya çıkan Vehhabîlik hareketi, 1744 yılında hareketin kurucusu Muhammed b. Abdülvehhab’ın Muhammed b. Suud ile Dir’iyye’de yaptıkları anlaşma sonucu, dinî-siyasî bir hareket halini almıştır.
Ali’ye karşi isyan etmiş Hâricîler gibi görür ve onlardan “zamanimizda Hâricîler” diye söz eder. İbn Âbidîn’e göre Vehhâbiler Hanbelî mezhebini kabul eder. Ancak onlar sadece kendilerinin Müslüman olduklarina inanirlar, muhaliflerini müşrik sayarlar. Ehl-i Sünnet mensuplarinin öldürülmelerini mubah görürler.30 Haz 2023
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…