Kur’an’ın okunması ve anlaşılması, Müslümanlar için hayati bir öneme sahiptir. Kur’an, Allah’ın vahyi olarak kabul edilir ve peygamberimiz Hz. Muhammed’e (s.a.v) Arapça olarak indirilmiştir. Bu nedenle, Kur’an’ı doğru şekilde okumanın ve anlamanın önemi büyüktür.
Günümüzde birçok Müslüman, Kur’an’ı okurken dudaklarını kıpırdatmamayı tercih etmektedir. Bunun nedeni, Kur’an’ın okunması sırasında sessizlik ve konsantrasyonun daha iyi sağlanabilmesidir. Bu durum, bireyin okuduğu ayetlerin anlamını daha iyi anlamasına ve akıcı bir şekilde okumasına yardımcı olabilir.
Ancak, Kur’an’ı sadece gözle okumanın hatim olup olmadığı konusu tartışmalıdır. Bazı alimler, Kur’an’ın okunurken dudakların da hareket etmesinin hatim yapılmak için gerekliliklerden biri olduğunu savunmaktadır. Onlara göre, hatim yapılırken doğru bir üslupla okumanın yanı sıra ayetlerin doğru bir şekilde mukabele edilmesi de önemlidir.
Diğer yandan, bazı alimler ise Kur’an’ın dudaklar kıpırdatılmadan sadece gözle okunmasının da hatim kabul edilebileceğini ifade etmektedir. Onlara göre, Kur’an’ın anlaşılır ve akıcı bir şekilde okunması esastır. Ayetlerin içeriğinin anlaşılması ve Kalplerin ibret alması da hatimin amaçları arasındadır. Bu nedenle, eğer bir kişi Kur’an’ı doğru bir şekilde anlayarak ve içtenlikle okursa, bunun da hatim kabul edilebileceği düşünülmektedir.
Sonuç olarak, Kur’an’ın okunmasında dudakların kıpırdatılması tartışmalı bir konudur. Kimi alimlere göre hatimin tamamlanması için dudak hareketleri de gereklidir, ancak bazı alimlere göre sadece gözle okuma da hatim kabul edilebilir. Önemli olan, Kur’an’ı anlamak, içtenlikle ve ibret alarak okumak ve bu kutsal kitabı hayatımıza tatbik etmektir. Kur’an’ı okurken toplumun güncel ihtiyaçlarına uygun bir şekilde hareket etmek, doğru anlam ve uygulama için önemlidir.
Önce abdest alınmalı, daha sonra kıbleye dönerek edepli bir şekilde oturulmalı ve Eüzü-Besmele çekilerek Kur’an-ı Kerim okunmaya başlanmalıdır. Kur’an-ı Kerim’i yalnızca okumak yetmez. Aynı zamanda anlamak ve anladıklarımızı hayatımıza ve yaşam şeklimize katmamız da önemlidir.31 Ağu 2023
Bu da haramdır şüphesiz; çünkü Kur’an’ı Allah’ın konuştuğu biçimden çıkarmaktır.” (Muhammed b. Salih el-Useymîn; “eş-Şerh’ul-Mumti'”; c: 3, s: 110). Âyetlerin sırasının değiştirilmesi de; bir sonraki âyetin, bir önceki âyetten önce okunmasıdır.
Selamünaleyküm. Kur’an okumanın dil ile hafif de olsa ses çıkararak olması gerekir. Göz gezdirme bile olsa o da nihayetinde sevaptır.26 Eki 2013
– Kuran’ı okumaya başlamadan önce abdest almalıyız. …
– Eğer mümkünse Kuran-ı Kerim’i kıbleye dönüp okumalıyız.
– Kuran-ı Kerim’i okurken elbisemizin temiz olması gerekir. …
– Okuduğumuz yerin temiz olması gerekir. …
– Kuran-ı Kerim’e Euzu besmele ile başlamalıyız.
– Kur’an okurken esnememiz gerekirse durup beklememiz gerekir.
Hangi nedenle olursa olsun, sela okumak, ne Kuran’da ne de Hadislerde vardır. Hatta Kuran, bu çan çalma geleneğini sonlandırmak istemiştir. O nedenle Hz. Peygamber zamanında, kamusal alanda sela okumak yoktur, onun vefatından sonra uydurulmuştur.14 May 2020
Cuma ve bayram selâsı; Yaşadığımız zamanda hala uygulanan cuma ezanından bir saat önce müezzinlerin minareden yüksek sesle salavat getirmeleri, hem insanların salavat getirmelerini hatırlatmak yönünden hem de yoğun olarak çalışan insanlara cuma namazını hatırlatmaları bakımından selâ okunur.9 Ara 2016
Kalavun’un iradesiyle cuma ezanından önce, 791 (1389) yılında el-Melikü’s-Sâlih b. Eşref Zeynüddin II. Hâccî döneminde akşam ezanı dışında bütün ezanların ardından salâ verme usulü konulmuştur.
Kur’ân-ı Kerîm’de (el-Ahzâb 33/56) ve hadislerde Hz. Peygamber’in adı anıldığında ona salâtüselâm getirilmesi tavsiye edilmiş, bundan dolayı özellikle Osmanlı kültüründe salavat getirmek, salavat çekmek, salâ vermek gibi adlarla pek çok salâ metni ortaya çıkmıştır.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…