Medine’ye hicretten önce, peygamberliğin beşinci yılında (Miladi 610) Mekke müşriklerinin baskılarına maruz kalan 100’den fazla sahabî Hz. Peygamber’in tavsiyesi üzerine Habeşistan’a hicret etmiş, bunlardan bir kısmı daha sonra Mekke’ye döndükten sonra, bir kısmı da oradan Medine’ye göçmüştür.
İslâm terminolojisinde hicret kavramı ile Muhammed ve arkadaşlarının 622 yılında Mekke’den Medine’ye göç etmeleri kastedilir. Safer ayının 26. günü başlayan Hicret, Rebiülevvel ayının 12. günü Medine’ye 3 km uzaklıkta bulunan Kubâ’ya ulaşılmasıyla tamamlanmıştır.
İslâm terminolojisinde hicret kavramı ile Muhammed ve arkadaşlarının 622 yılında Mekke’den Medine’ye göç etmeleri kastedilir. Safer ayının 26. günü başlayan Hicret, Rebiülevvel ayının 12. günü Medine’ye 3 km uzaklıkta bulunan Kubâ’ya ulaşılmasıyla tamamlanmıştır.
Peygamber Efendimiz’in müslümanları hicret için teşvik ettiği ilk ülkenin Habeşistan olmasının elbetteki bir takım sebepleri vardı. Bunlardan en önemlisi ülkenin Ehl-i Kitap olması idi.
🔷 Cevap: İlk hicret, Miladi 615 yılında Habeşistan’a yapılmıştır. Çünkü Mekke’de Müslümanlar müşrikler tarafından çeşitli şekillerde eza, ceza ve işkencelere maruz bırakılıyorlardı. 🔷Müslümanlar inanç ve ibadetlerini yaşayamıyorlar ve çeşitli işkencelere maruz bırakılıyorlardı.10 Ağu 2022
Şîa’ya göre “on iki imam”dan biri olan İmam Cafer es-Sâdık (v. 148/765), Ehl-i Sünnet’e göre de önemli bir din âlimidir. Baba tarafından Hz. Peygamber’in ve Hz. Ali’nin torunu olması onun şahsiyetine özel bir değer katmaktadır.
Alî Zeynelâbidîn olan Ca’fer es-Sâdık, 80/699 ya da 83/702’de Medine’de doğmuş,148/765’te Medine’de vefat etmiştir. İlk tahsilini dedesi Zeynelâbidîn ve babası Muhammed el-Bâkır’dan alan Ca’fer es-Sâdık, İsnâaşeriyye’nin altıncı, İsmâiliyye’nin beşinci imamı olarak Ca’ferî fıkhının kurucusu kabul edilmiştir.
Şîa’ya göre “on iki imam”dan biri olan İmam Cafer es-Sâdık (v. 148/765), Ehl-i Sünnet’e göre de önemli bir din âlimidir. Baba tarafından Hz. Peygamber’in ve Hz. Ali’nin torunu olması onun şahsiyetine özel bir değer katmaktadır.
İsnâaşerîyye mezhebinin fıkıh ekolü olan Câferîlik’teki dini hukuk veya şeriat ilkeleri, Kur’an ve sünnetten çıkarılır. Sünni ve Şiilik arasındaki farklılık Şiiliğin Muhammed’den sonra ilk yöneticinin hem peygamberin vasiyetiyle hem de İlahi seçimle Ali olması gerektiğine inanılmasıdır.
Şiîlik’te On İki İmâmların altıncısı olan “Câʿfer es-Sâdık,” İsmâil bin Câ’fer el-Mûbarek ile Musa el-Kâzım’ın da babasıdır. Şiî öğretisine göre Câʿfer-i Sâdık’ın en büyük özelliği ise tam bir rehber öğretmen olmasıdır.
Dünya Savaşı'ndan sonra kurulan ve 1992 yılına kadar hüküm süren sosyalist federal cumhuriyet. Devletin bulunduğu…
Türk Ticaret Kanunu'na göre tanım. İktisadi faaliyeti nakdi sermayeden ziyade bedeni çalışmasına dayanan ve kazancı…
Sözlükte “çağırmak, istemek, yardım etmek” anlamlarına gelmektedir. İslâmî bir terim olarak “Allah'ın yüceliği karşısında kulun…
Beyyine Suresi, Kur'an-ı Kerim'in 98. suresidir ve Medine döneminde indirilmiştir. Surenin ismi olan "Beyyine" kelimesi,…
İsmâil Hakkı Bursevî'nin (ö. 1137/1725) tasavvufî tefsiri.Ruhul Beyan Tefsiri Hangi yayınevi?Böylece Osmanlı Yayınları Tarafından Gül…
"Selam", Türkçede ve İslam kültüründe günlük hayatta sıklıkla kullanılan bir selamlaşma ifadesidir. Kelimenin kökeni Arapça…